گذر فرهنگ و هنر در ابرکوه ایجاد می شود

به گزارش مجله هاستفا، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ابرکوه از ایجاد و سامان دهی گذر فرهنگ و هنر در قلب بافت تاریخی این شهرستان خبر داد.

گذر فرهنگ و هنر در ابرکوه ایجاد می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، حمید مشتاقیان روز چهارشنبه 29 مردادماه با بیان اینکه راستای به عنوان گذر فرهنگ و هنر، در قلب بافت تاریخی و ثبتی ابرکوه و در محدوده محلات دروازه میدان و طاووس تعیین شده است، گفت: این راستا پس از سامان دهی، محلی برای اجرای فعالیتهای فرهنگی و گردشگری این شهرستان است.

او اضافه کرد: به منظور سامان دهی گذر فرهنگ و هنر ابرکوه، بدنه سازی و کف سازی این راستا به صورت مشارکتی توسط اداره میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و شهرداری ابرکوه انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ابرکوه با بیان اینکه گذر فرهنگ و هنر در بر گیرنده بناهای تاریخی، مراکز فرهنگی و هنری و مجموعه های گردشگری ابرکوه است که در هرکدام از آن ها فعالیت فرهنگی منحصر به فردی رخ می دهد، اعلام کرد: کافه کتاب بوم گردی حسین میرزا، موزه مردم شناسی، مرکز فرهنگی امیدسالار، کارگاه ابرچوب، گالری عمارت گردشگری قجری، بوتیک هتل آقازاده و بنیاد فردوسی مجموعه گردشگری مستوفی در این گذر تعریف شده اند.

بافت تاریخی ابرکوه با 162 هکتار وسعت، در تاریخ اول تیرماه 1395 با شماره 31526 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4882

به "گذر فرهنگ و هنر در ابرکوه ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر فرهنگ و هنر در ابرکوه ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید