یاری نظامی به طالبان غیرقانونی است ، مانع یاری روسیه می شویم

به گزارش مجله هاستفا، وزیر دفاع آمریکا پس از سفر غیرمنتظره به کابل در نشست خبری خاطرنشان کرد که هرگونه یاری نظامی به طالبان این کشور خلاف قوانین بین المللی است و مانع یاری های نظامی روسیه به این گروه خواهد شد.

یاری نظامی به طالبان غیرقانونی است ، مانع یاری روسیه می شویم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به روسیه هشدار داد که هرگونه یاری نظامی به طالبان افغان خلاف قوانین بین المللی است و جلو آن را خواهد گرفت.

وی روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد.ماتیس گفت: ما با روسیه به وسیله دیپلماسی مقابله خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: در حد توان از ابزار دیپلماسی استفاده خواهیم کرد، اما وقتی روسیه خلاف قوانین بین المللی اقدام کند و یا تمامیت ارضی کشورهای دیگر را رعایت نکند مجبور به رویارویی با این کشور هستیم.

پیش از این نیز مقام های ارشد نظامی آمریکا گفته بودند که واشنگتن باید مانع یاری های نظامی روسیه به طالبان گردد.

ماه گذشته وزیر دفاع آمریکا اعلام نموده بود که به منظور ارزیابی اطلاعاتی و نظامی جنگ افغانستان میخواهد تا به کابل سفر کند.

وی تصریح نموده بود که تصمیم افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان را پس از سفرش به کابل اعلام خواهد نمود و پس از ملاقات با اشرف غنی درباره مراحل بعدی جنگ در افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

چندی قبل نیز ژنرال جیمز ماتیس در سفر به انگلیس گفته بود که قصد ندارم بگویم که روسیه به طالبان یاری نظامی می نماید اما شاهد تماس روسیه با طالبان بودیم.

با این حال، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ادعای مقامات افغان و آمریکایی از یاری نظامی به طالبان گفته بود که روسیه در شمال افغانستان پایگاه نظامی ندارد و به طالبان نیز آموزش و تجهیزات نمی دهد.

وی گفت : روسیه برای برقراری صلح در افغانستان در حد یک تماس با طالبان ارتباط دارد.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2966

به "یاری نظامی به طالبان غیرقانونی است ، مانع یاری روسیه می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری نظامی به طالبان غیرقانونی است ، مانع یاری روسیه می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید