یاری به برطرف مسائل سلامت با استفاده از دانش علوم اعصاب

به گزارش مجله هاستفا، رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، استفاده از دانش علوم اعصاب برای یاری به برطرف مسائل حوزه سلامت را موثر دانست.

یاری به برطرف مسائل سلامت با استفاده از دانش علوم اعصاب

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ، محمدتقی جغتایی با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، گفت: کنگره علوم اعصاب یکی از بزرگترین رویداد های علمی تخصصی سالانه در حوزه علوم اعصاب در سطح ملی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بیش از 1500 تن از دانشجویان، اساتید، محققان و متخصصان رشته های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی از جمله در رشته های پزشکی، روانشناسی، توانبخشی، مهندسی و علوم انسانی شرکت دارند.

جغتایی، هدف از برپایی هشتمین کنگره علوم اعصاب را استفاده از دانش این رشته برای یاری به حل مسائل حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی های شناختی آحاد مردم به منظور سلامت مغز مطرح نمود و گفت: در هشتمین رویداد علمی و تخصصی علوم اعصاب پایه و بالینی، شماری از متخصصان و اساتید صاحبنظر در این رشته از کشور های مختلف اروپایی نیز شرکت دارند.

به گفته رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب در این رویداد علمی همچین از نفرات برتر مسابقات دانش آموزی مغز و شناخت و کارسوق های شناختی و نیز محققان دارای بیشترین فعالیت های پژوهشی در حوزه های علوم اعصاب، تقدیر به عمل می آید.

جغتایی با اشاره به اینکه دانش علوم اعصاب به واسطه فعالیت های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی درمیان سایر رشته های در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، آخرین یافته های تحقیقاتی این رشته در سطح ملی و بین المللی در اختیار محققان، دانشجویان و اساتید داخلی قرار می گیرد و فرصتی برای بستر سازی زمینه های توسعه و ترویج مراکز علوم اعصاب در سطح مراکز تحقیقاتی و توسعه این رشته در دانشگاه ها است.

رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، با بیان اینکه توسعه فعالیت های بالینی، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه های علوم اعصاب برای عمومی شدن دانش علوم اعصاب به عنوان یک هدف و سیاست در دستور کار واقع شده است، توضیح داد: به همین منظور ایجاد انستیتو های مغز در سطح کشور یک احتیاج اساسی برای معرفی دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی و ارائه خدمات در جامعه محسوب می گردد تا با فعالیت چنین مراکزی فعالیت های پژوهشی و بالینی و آموزشی هرچه بیشتر توسعه یابد.

هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی 27 تا 29 آذر 98 در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1159

به "یاری به برطرف مسائل سلامت با استفاده از دانش علوم اعصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به برطرف مسائل سلامت با استفاده از دانش علوم اعصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید