کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از 137 سال مجوز ساخت گرفت

به گزارش مجله هاستفا، کلیسای مشهور ساگرادا فامیلیا در بارسلونا که به وسیله معمار مشهور اسپانیایی آنتونیو گائودی طراحی شده است، پس از 137 سال بالاخره مجوز ساخت گرفت.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از 137 سال مجوز ساخت گرفت

ساخت وساز کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، به مدت 137 سال به صورت غیرقانونی انجام می شد، تااینکه این کلیسای کاتولیک رومی در روز آدینه پیروز به اخذ مجوز ساختمان سازی شد.

شورای شهر بارسلونا این مجوز را در ازای پرداخت 4.6 میلیون یورو به کمیته ای داد که مسئولیت تکمیل ساخت کلیسا را برعهده دارد. این پول صرف پروژه هایی می گردد که برای کاهش تأثیر منفی ناشی از بازدید سالانه حدود 4.5 میلیون بازدیدکننده از این بنای نیمه تمام برنامه ریزی شده است. جانت سانز، مسئول برنامه ریزی شهری، می گوید:

شورای شهر بارسلونا بالاخره گره از مشکل این بنای تاریخی برداشت، چراکه این سازه نمادین مجوز ساخت نداشت و عملیات ساختمان سازی آن به صورت غیرقانونی پیش می رفت.

طراح این کلیسای کاتولیک، آنتونیو گائودی است که در سال 1885 از شورای شهر درخواست مجوز ساخت کرد، اما هیچ گاه پاسخی به آن داده نشد. بااینکه عملیات ساخت این کلیسای نئوگوتیک در سال 1882 شروع شد، اما در سال 2016 بود که مقامات متوجه شدند این بنا هیچ وقت مجوز ساخت نگرفته است. ساگرادا فامیلیا در سال 2005 در لیست میراث جهانی یونسکو نهاده شد، اما کار ساخت این کلیسا به شکل عجیب و غریبی به درازا کشیده و همچنان تمام نشده است.

آنتونیو گائودی که آثار شاخص و متمایز او را می توان در سراسر شهر بارسلونا مشاهده کرد، زندگی خود را وقف ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا کرد تا اینکه در سال 1926 دراثر تصادف با ترموا جان خود را از دست داد. ازآن زمان به بعد، معماران متعددی در تکمیل این سازه براساس طرح اولیه گائودی دست داشته اند. این کلیسای 172 متری قرار است تا انتهای سال 2026، مصادف با صدسالگی مرگ گائودی، با بودجه 374 میلیون یورویی تکمیل گردد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9687

به "کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از 137 سال مجوز ساخت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از 137 سال مجوز ساخت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید