کشف مقبره نو با قدمت بیش از 4 هزار سال در قاهره

به گزارش مجله هاستفا، باستان شناسان مصری در منطقه سقاره در جنوب قاهره مقبره کاهن را که قدمت آن به بیش از چهار هزار و 400 سال پیش برمی شود، کشف کردند.

کشف مقبره نو با قدمت بیش از 4 هزار سال در قاهره

به گفته خالد عنانی، وزیر باستان شناسی مصر، کشف مقبره کاهن در منطقه سقاره در جنوب قاهره، نوترین اکتشاف سال 2018 است که این مقبره، به عنوان یک آرامگاه خصوصی است و به طور فوق العاده ای محفوظ مانده است.

وی اضافه نمود:

این مقبره، حاوی پیکره متعلق به یک کاهن عالی رتبه با قدمت بیش از چهار هزار و 400 ساله است که واح تی نام داشته که در دوره پنجمین پادشاهی (دودمان پنجم) مصر می زیسته است. و این مقبره به صورت رنگ آمیزی شده است.

مقبره کشف شده با تصاویری که این کاهن سلطنتی را به همراه مادر، همسر و دیگر اعضای خانواده وی به نمایش می گذارد تزیین شده است و در این مقبره چند مجسمه رنگین از واح تی و اعضای خانواده اش حفظ شده است.

باستان شناسان مصری از کشف هفت مقبره در منطقه سقاره در ماه گذشته خبر دادند که قدمت بعضی از آنها به بیش از شش هزار سال پیش باز می گردد.

هرم پلکانی جوزر که یک بنای یادبود بیش از چهار هزار و 600 ساله است در منطقه سقاره قاهره واقع است، که این مکان را تحت الشعاع قرار داده است.

این مقبره که قدیمی ترین بنای تماما سنگی دنیا به شمار می رود و در اصل 62 مصر ارتفاع داشت به دست ایمهوتپ معمار مصر باستان برای جوزر از فراعنه مصر ساخته شد.

دودمان پنجم از حدود دو هزار و 500 سال قبل از میلاد تا دو هزار و 350 قبل از میلاد بر مصر حکمرانی کرد.

مصر، سال جاری از کشفیات باستانی بسیاری خبر داده است، مقام های این کشور امیدوار هستند که تصویر این کشور در خارج با یافته های نو، شفاف تر گردد و گردشگرانی را که از سفر به این کشور پس از انقلاب سال 2011 روی گرداندند، برای بازگشت به مصر علاقه مند کند.

منبع عکس کاور: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9660

به "کشف مقبره نو با قدمت بیش از 4 هزار سال در قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره نو با قدمت بیش از 4 هزار سال در قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید