کشتی آزاد خوزستان باید احیا گردد ، بهترین داوران کشور را داریم

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خوزستان سرپرست هیات خوزستان با بیان این که کشتی آزاد استان باید احیا گردد، گفت: کشتی فرنگی استان در حال طی کردن راستا خود است و قهرمانان در حال ساختن قهرمان هستند اما باید برای رشته آزاد وقت بگذاریم و این نیز احتیاج به زمان دارد.

کشتی آزاد خوزستان باید احیا گردد ، بهترین داوران کشور را داریم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اردوان صاحب در نشست خبری که امروز، 17 مردادماه در دفتر هیات کشتی خوزستان برگزار گشت با تبریک روز خبرنگار، اظهارکرد: خبرنگاری شغل سختی است. در بیش از 30 سالی که در ورزش مشغول به فعالیت هستم با خبرنگاران متفاوتی در ارتباط بوده ام و واقعا قلم خبرنگار اهمیت بسیاری دارد. اگر خبرنگار به خوبی اطلاع رسانی کند، مطمئنا ورزش نیز به خوبی رشد خواهد نمود. تمام خبرنگاران شبیه هم نیستند و بعضی به دنبال جوسازی و بعضی به دنبال اطلاع رسانی آمار و اطلاعات درست هستند. خوشبختانه در سال هایی که در حال فعالیت هستم، خبرنگاران ورزشی همگی خوب بوده اند و یاری شایانی به کشتی خوزستان داشته اند.

به گزارش خبرنگاران، وی در ادامه نیز گفت: به اعتقاد من اگر یک شخص توانمند که بتواند به کشتی پول تزریق کند پا پیش بگذارد، ما در کنار او کار خواهیم کرد. اکنون شرایط به صورتی است که نمی توان بدون پول کار کرد. من طی سال های گذشته نیز از کشتی خوزستان فاصله نداشتم و با هیات استان همکاری داشتم.

سرکشی به شهرستان ها آغاز شده است

سرپرست هیات کشتی خوزستان گفت: از زمانی که در هیات به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت شدم، کار سرکشی به شهرستان ها را آغاز کردم. ضمن این که تفاهم نامه ای بین هیات های کشتی خوزستان و منطقه آزاد اروند به امضا رسید. همچنین دو تفاهم نامه شفاهی با استان های کرمانشاه و همدان درخصوص برگزاری اردوهای خردسالان و نونهالان داشتیم که در فصل های مختلف انجام خواهد شد و مقرر شد که ما در بخش فرنگی به آن ها یاری کنیم و آن ها نیز در بخش کشتی آزاد به خوزستان یاری نمایند.

وی گفت: طی سال های گذشته با یاری سازمان ها به ویژه آب و برق خوزستان برای اعزام هایمان یاری می گرفتیم و اعزام کشتی گیران به مسابقات بین المللی باعث شد که کشتی گیرانی از جمله عبدولی مدال المپیک و دنیای کسب نمایند. همه برنامه های ما شفاف است و نسبت به برگزاری آن ها اقدام می کنیم که وقتی ما هم رفتیم، حداقل این اقدامات باقی بمانند.

تشکیل کارگروه کشتی آزاد در هیات استان

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کشتی آزاد برای رونق این رشته نیز مطرح نمود: کشتی آزاد خوزستان تعطیل شده بود که با تشکیل این کارگروه می خواهیم این رشته را فعال کنیم.

صاحب اضافه کرد: باید به صورتی کار کنیم که امکانات و تجهیزات لازم در اختیار کشتی گیران باشد. وقتی کشتی گیر ما لباس و کفش کشتی گیران استان های دیگر را می بیند و غصه می خورد که چرا لباس و کفش او مثل آن کشتی گیر نیست، همین باعث می شود که توان او کم شود.

وی در مورد برنامه های آموزشی هیات نیز گفت: برنامه هایی مدنظر است ولی باید بگویم که تا به امروز آموزشی نداشته ایم. در جلسه پیش روی هیات نیز تمام برنامه های آموزشی هیات روی کاغذ می آیند. همچنین اکنون آقای بشیرزاده را به عنوان رییس کمیته داوران هیات منصوب کردیم و خدا را شکر داوران استان در کشور بسیار فعال هستند و بهترین داوران کشور از خوزستان هستند.

میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی مدنظر است

سرپرست هیات کشتی خوزستان ادامه داد: میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی نیز مدنظر است و ما آماده انجام این مهم هستیم اما طبق نامه اتحادیه دنیای، تا آبان ماه تمام مسابقات کشتی لغو شده است و به احتمال بسیار نیز تا اردیبهشت سال آینده مسابقه ای برگزار نخواهد شد.

وی درباره مسائل امکاناتی در بعضی شهرستان ها، مطرح نمود: خوزستان از قویترین استان های کشور از نظر زیربنایی است. در شهرهای مختلف از جمله مسجدسلیمان، بندرامام، امیدیه و آبادان، سالن های کشتی خوبی وجود دارد. البته چند شهر مثل ایذه نیز از داشتن سالن خوب محروم هستند که این به کم کاری مسئولان شهری شان بر می شود زیرا نباید انتظار داشته باشیم که هیات در این شهرها، خانه کشتی احداث کند. هیچ هیاتی در کشور توان انجام این کار را ندارد. باید به سمت و سوی یافتن اسپانسر برویم.

کشتی آزاد خوزستان باید احیا شود

صاحب در ادامه گفت: برای بهبود شرایط کشتی آزاد از چند پیشکسوت و عنوان دار کشتی آزاد یاری گرفتیم. باید کشتی آزاد خوزستان احیا شود. کشتی فرنگی استان در حال طی کردن راستا خود است و قهرمانان در حال ساختن قهرمان هستند اما باید برای رشته آزاد وقت بگذاریم و البته احتیاج به زمان دارد. اعتقاد من این است که پیشکسوتان همواره باید در کنار ما باشند و از روزی که سکاندار هیات شدم، از همه این عزیزان خواستم که به من یاری نمایند. پیشکسوتان ذخایر و همه کاره کشتی استان هستند و باید از تجربیات آن ها بهره برد.

وی گفت: در حال امضای تفاهم نامه ای با فدراسیون هستیم تا یک برنامه تخصصی مانند برنامه دایره طلایی برای کشتی خوزستان ساخته شود. در این برنامه تلویزیونی در نظر داریم، اقدامات خوبی برای کشتی استان انجام دهیم. این برنامه به سود کشتی خوزستان است. همچنین اگر کشتی گیری می خواهد مثل اخلاقی و عبدولی شود باید کوشش کند.

بعضی می توانستند خدمات ارزنده ای به کشتی داشته باشند اما انجام ندادند

به گزارش خبرنگاران، سرپرست هیات کشتی خوزستان درباره ایجاد همدلی بین مجموعه کشتی خوزستان نیز مطرح نمود: طی سال های گذشته تمام پیشکسوتان و توانمندها را به کار گرفتیم و در این مدت کوتاهی که به عنوان سرپرست هیات مشغول به فعالیت شده ام، به هفت هشت شهرستان سرکشی داشته ام و مسائل آن ها را از نزدیک دیده ام. همدلی به دست خواهد آمد ولی متاسفانه دوستانی را از خوزستان در کشور و در سِمت قدرت داشتیم که از استان خوزستان غافل شدند، در حالی که می توانستند خدمات ارزنده ای به کشتی داشته باشند اما نمی دانم چرا کاری نکردند و همین باعث شد که کشتی خوزستان دچار افت شود. اکنون هیچ چیزی در کشتی آزاد نداریم و تعطیل است.

وی گفت: تمام هم و غم ما شهرستان ها هستند که باید برای آن ها وقت بگذاریم. در گذشته برگزاری مسابقات را بین شهرستان ها تقسیم می کردیم و به این صورت نبود که مسابقات را تنها در اهواز برگزار کنیم. برگزاری مسابقات در شهرستان ها نیز باعث می شد که به مسائل آن ها رسیدگی شود. خوزستان دارای کشتی و صاحب عنوان در المپیک، دنیا و آسیا است که همگی مدعی هستند. پس وقتی استان قدرتمندی داریم باید برای آن هم وقت بگذاریم.

دبیر علاقه مند است که کشتی خوزستان به صندلی واقعی خود برسد

صاحب همچنین درباره دیدگاه فدراسیون نسبت به کشتی خوزستان، گفت: آقای دبیر بسیار توانمند است و در مدت کوتاهی که در فدراسیون مشغول به فعالیت است، کارهای خوبی برای کشتی انجام داده است. ساختاری که از هم پاشیده بود را درست کرد و بدهی داوران را که مربوط به سال های گذشته بود، پرداخت کرد و اکنون تنها بدهی های مالیاتی باقی مانده است که می خواهد با دریافت تخفیف، آن ها را هم در فرصت مناسب پرداخت کند. آقای دبیر با الان کشتی خوزستان ارتباط بسیار نزدیکی دارد و علاقه مند است که کشتی خوزستان به صندلی واقعی خود برسد. کشتی استان برای او اهمیت دارد.

باید استعدادیابی را از مدارس آغاز کنیم

وی درباره ارتباط با آموزش و پرورش برای استعدادیابی هم مطرح نمود: آقای نیکونهادحسینی، مسئول استعدادیابی هیات استان است که از مربیان تیم ملی و عنوان دارهای کشتی محسوب می شود. ما برنامه های خوبی برای استعدادیابی داریم و باید استعدادیابی را از مدارس آغاز کنیم و نخبه ها را پرورش دهیم. حضور خردسالان و نوجوانان در اردوها باعث رشد آن ها می شود. به هر حال برنامه های خوبی در این زمینه مطرح است.

برای کشتی بانوان بودجه در نظر گرفته ایم

سرپرست هیات کشتی خوزستان درخصوص کشتی بانوان هم گفت: یکی از مسائل ما این است که کشتی بانوان نداریم. البته می توان در این بخش نیز کارهایی انجام داد. ما برای برای کشتی بانوان استان، بودجه در نظر گرفته ایم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4819

به "کشتی آزاد خوزستان باید احیا گردد ، بهترین داوران کشور را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آزاد خوزستان باید احیا گردد ، بهترین داوران کشور را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید