کافه گردی: کافه شیراز، شیراز در قلب تهران

به گزارش مجله هاستفا، کافه شیراز، کافه ای دنج در قلب مرکز است که چند سالی است در خیابان مشاهیر تهران افتتاح شده است. نوشیدنی ها و غذاهای موجود در منوی این کافه و روش جالب نامگذاری میزها شما را به شهر شیراز می برد. برای آشنایی بیشتر با این کافه با این مقاله از سری مقاله های کافه گردی همراه باشید.

کافه گردی: کافه شیراز، شیراز در قلب تهران

معرفی

میدان هفت تیر یکی از شلوغ ترین مکان های شهر تهران است که روزانه افرادی زیادی از آنجا عبور می نمایند یا برای انجام کاری به این محله می فرایند. شلوغی و رفت و آمد زیاد در این محله در کنار جو آرام و حس قدیمی خیابان های فرعی اطراف میدان هفت تیر، مثل خیابان مشاهیر این محدوده را مکانی مناسب برای برطرف خستگی در کافه های پر شمار آنجا تبدیل نموده است. اگر شما هم دوست دارید در این محدوده به یک کافه بروید و خستگی راه را از تن بیرون کنید ما کافه شیراز را به شما پیشنهاد می کنیم. کافه ای که الان حدود 5 سال از افتتاح آن می گذرد و جای خود را بین علاقه مندان به کافه و کافه گردی باز نموده است.

شعبه یک کافه شیراز که در خیابان مشاهیر واقع شده است در دو طبقه طراحی شده و هر کدام از میزهای آن با نام یکی از محله های نوستالژیک شیراز نام گذاری شده اند. اگر دوست دارید از فضای بیرون لذت ببرید و از پنجره های زیبای این کافه رفت و آمد مردم و نمای بیرون را مشاهده کنید بهتر است یکی از میزهای طبقه همکف کافه را انتخاب کنید. اما اگر اهل نشستن در مکان های دنج هستید که رفت و آمد کمتری هم در آنجا صورت می گیرد طبقه دوم کافه انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

دکوراسیون کافه بیشتر از چوب تشکیل شده و جایگاه های نرم آن برای نشستن های طولانی مدت کاملاً مناسب هستند. مالکان کافه تا جایی که بتوانند از کارهای هنری و هنرمندان حمایت می نمایند و گاهی اوقات نمایشگاه های نقاشی یا نمایشنامه خوانی در کافه شیراز برگزار می گردد. به همین علت هم در بیشتر مواقع دیوارهای کافه پر از آثار هنری یا پوسترهای مربوط به برگزاری تئاتر و نمایشگاه های هنری است. بعلاوه در مواقع برگزاری بازی های حساس ملی یا باشگاهی می توانید برای دور هم بودن با دوستانتان به کافه شیراز بروید و بازی را از تلویزیون این کافه دیدن کنید.

کافه شیراز کجاست؟

کافه شیراز در آدرس میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، خیابان مشاهیر، نبش کوچه زیبا واقع شده است.

چی بخوریم؟

قهوه های خوب کافه شیراز در کنار کیک های خوشمزه آن می تواند انتخاب خوبی از منوی متونع این کافه باشد. اما اگر قصد سفارش نوشیدنی را دارید شاید بهتر باشد روی نوشیدنی های ویژه شیرازی این کافه هم فکر کنید. عرقیات معطر و خوشمزه این کافه از برترین باغ های عرق گیری شیراز تامین می شوند و اگر دوست دارید طعم واقعی عرقیات شیرازی را بچشید می توانید یکی از آن ها را از منو انتخاب کنید.

کافه شیراز سالادها و غذاهای خوشمزه ای هم دارد که برخی از آن ها با دستورهای شیرازی تهیه می شوند و شاید طعم آن ها اندکی با آن چه شما در تهران تجربه نموده اید متفاوت باشد.

امکانات

کافه شیراز در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن از میدان هفت تیر به راحتی و با چند دقیقه پیاده روی صورت می گیرد. کافه مجهز به اینترنت بی سیم، سرویس بهداشتی و دستگاه کارت خوان است و اگر در ساعات پس از طرح ترافیک با اتوموبیل شخصی به کافه بروید معمولاً مسئله ای برای پیدا کردن جای پارک نخواهید داشت و به علت قرار گرفتن در خیابان فرعی خیلی سریع جای پارک مناسبی پیدا می کنید.

کافه شیراز گنجایش حدود 45 نفر دارد و می توانید پیش از رفتن به سمت کافه میز خود را در آنجا رزرو کنید و در صورت تمایل امکان سفارش بیرون بر هم وجود دارد. بعلاوه شما می توانید برای برگزاری جشن ها و میهمانی های خود از قبل با مدیریت کافه هماهنگ کنید.

جمع بندی

کافه شیراز کافه ای دلنشین در رده قیمتی میانه است و برخورد خوب کارکنان صمیمی آنجا لحظات خوبی را برای شما رقم می زند. اگر دوست دارید لحظات به یادماندنی شیرازی را تجربه کنید حتماً به کافه شیراز سر بزنید.

اگر شما هم قبلاً به این کافه رفته اید می توانید تجربیات خود از این کافه را با ما و خوانندگان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9534

به "کافه گردی: کافه شیراز، شیراز در قلب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه گردی: کافه شیراز، شیراز در قلب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید