چگونه اینستاگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهادن دادن محتوا در بخش اکسپلور استفاده می نماید؟

به گزارش مجله هاستفا، من شخصا به داستان پیشنهادهای اتوماتیک خیلی علاقه دارم و زوایای مخنلف آن را همواره مطالعه می کنم.

چگونه اینستاگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهادن دادن محتوا در بخش اکسپلور استفاده می نماید؟

کلا در دنیای کنونی، اپلیکیشن ها، سرویس ها و سایت های ارائه دهنده کالا و محتوا، اگر بخش پیشنهاد اتوماتیک به صورت هوشمند نداشته باشند، بسیار عقب می افتند.

تصور بفرمایید که یوتیوب، اسپاتیفای، اینستاگرام، فروشگاه آمازون و حتی سرچ گوگل، نتوانند به صورت های مختلف پیشنهادهای اتوماتیک ارائه بدهند، در این صورت به میزان زیادی بازدید و سودشان سقوط می نماید.

مکانیسم ارائه پیشنهاد باید طوری باشد که شناخت خوبی از هر کاربر و نیازهای او داشته باشد، محتواهای کاذب را به او نمایش ندهد و جذاب باشد.

البته قبلا در خبرنگاران نوشته بودیم که همین پیشنهادهای اتوماتیک و به اصطلاح هوشمند، خطرهایی هم دارند، مثلا ممکن است ما را به سمت یکنواختی ببرند و همواره محتواهای ساده و سهل الهضمی را پیشنهاد نمایند. خودتان تست کنید: مدتی در اینستاگرام مطالب صفحات سرگرمی را لایک و سیو کنید، بعد از مدتی اینستاگرام به ندرت به شما مطالب صفحاتی خارج از این حوزه به شما نشان می دهد.

اما در این پست می خواهیم ببینیم که این بخش اکسپلور اینستاگرام چطور مطلب به شما پیشنهاد میکند.

ما از پشت پرده فرایند این کار آگاهی نداشتیم؛ اما به تازگی خود اینستاگرام، مطلبی در این مورد منتشر نموده است.

همه می دانیم که تعداد مطالبی که در اینستاگرام منتشر می شوند سر به فلک می کشند و از نظر محتوا هم بسیار متنوع هستند. پس چطور گاهی (و نه همواره) در اکسپلور چیزهایی پیدا می کنیم که باب طبع ما هستند؟

اینستاگرام با شیوه ای موسوم به word embedding ابتدا متوجه می گردد که محتوای چه صفحاتی شبیه هم هستند. در این شیوه اینستاگرام کپشن ها را می خواند و بعد به صورت منطقی حدس می زند که چه کلیدواژه هایی به احتمال بیشتری، امکان دارند که با کلیدواژه استفاده شده، نزدیکی داشته باشند.

مثلا تصور کنید که کلیدواژه آتش، با آلارم یا هشدار و نیز آتشنشانی قرابت دارد. به این ترتیب اینستاگرام صفحاتی را که نزدیکی معنایی خوبی با هم دارند، گردآوری می نماید.

در گام بعدی اینستاگرام تعامل شما را آنالیز می نماید و صفحات seed شما را پیدا می نماید. منظور از این صفحات آن صفحاتی هستند که شما در قالب لایک و ذخیره سازی با آنها تعامل می نموده اید.

در گام بعدی برای هر کاربر حدود 500 مطلب از صفحات مختلفی را نامزد نمایش می نماید و بعد با مکانیسم های مطالبی اسپم شده یا آنها را که با قوانین اینستاگرام تاطبق ندارند و نیز آنها را که حاوی اطلاعات نادرست هستند، حذف می نماید و نهایتا 25 عدد از مطالب برتر را در اکسپلور نمایش می دهد.

البته شاید شما هم جزو آن کاربرانی باشید که از اکسپلور و مطالب زرد آن متنفر هستید و حس می کنید که این بخش هنوز مطابق سلیقه شما نیست. اینستاگرام هر روز در حال بهتر کردن بخش اکسپلور است. ضمناً شما می توانید با با تپ کردن روی سه نقطه گوشه هر مطلب، به اینستاگرام بگویید که از این به بعد از این دست مطالب کمتر به شما نمایش بدهد.

کلا الگوریتم های پیشنهاددهنده فعلی باید جنبه انسانی تری به خوبی بگیرند. پیشرفت هوش مصنوعی و مقید شدن شرکت ها به احترام بیشتر به ذهن کاربران و نه فقط برنامه ریزی برای گردش دادن بی هدف آنها در ابراپلیکیشن ها، شاید روزی دنیای آنلاین بهتری برای ما بسازند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1732

به "چگونه اینستاگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهادن دادن محتوا در بخش اکسپلور استفاده می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اینستاگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهادن دادن محتوا در بخش اکسپلور استفاده می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید