چند برنامه اندرویدی مخرب که فورا باید از تلفن همراه خود حذف کنید

به گزارش مجله هاستفا، به تازگی گزارش جدیدی از وجود چند برنامه اندرویدی مخرب در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده است. طبق گزارش های منتشر شده، این اپلیکیش ها می توانند به حساب های اقتصادی ذخیره شده در تلفن همراه شما دسترسی پیدا نمایند.

چند برنامه اندرویدی مخرب که فورا باید از تلفن همراه خود حذف کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، بنابراین پیش از اینکه چنین اتفاقی بیافتد، این اپلیکیشن ها را از تلفن همراه اندرویدی خود حذف کنید:

Call Recorder

Rooster VPN

Super Cleaner - hyper & smart

Document Scanner - PDF Creator

Universal Saver Pro

Eagle photo editor

Call recorder pro+

Extra Cleaner

Crypto Utils

FixCleaner

Just In: Video Motion

Lucky Cleaner

Simpli Cleaner

Unicc QR Scanner

Document Scanner Pro

Conquer Darkness

این برنامه های مخرب که به وسیله گوگل پلی، بین کاربران اندرویدی توزیع شده اند، اکنون دیگر در این فروشگاه وجود ندارند و دیگر نمی توانند به تعداد قربانیان خود اضافه نمایند. مگر این که کاربران بخواهند آن ها را از منبع دیگری دانلود نمایند.

بیشتر این اپلیکیشن ها، اهداف تبلیغاتی یکسانی دارند و کاربرانی را هدف قرار می دهند که فقط می خواهند تلفن های همراهشان سریعتر کار نمایند و یا کار هایی مانند اسکن اسناد، ویرایش تصاویر و ضبط تماس ها را با حداقل کوشش و بدون هزینه انجام دهند.

برنامه های آلوده به DawDropper در حالی که برای دانلود رایگان و ظاهرا بی ضرر هستند، می توانند تقریباً هر سطحی از حریم خصوصی و امنیتی کاربران را نقض نمایند.

این برنامه ها می توانند به اطلاعاتی مانند شماره تماس، پیغام های متنی، تماس های تلفنی، نام های کاربری، گذرواژه ها، کد های پین و اطلاعات اقتصادی دسترسی پیدا نموده و از آن ها علیه کاربران استفاده نمایند. از نظارت دقیق بر تمام فعالیت های آنلاین کاربران گرفته تا تخلیه حساب بانکی آنها، کار هایی است که ممکن است به وسیله این اپلیکیشن ها انجام گردد.

حتی اگر به نظر می رسد که گوگل تمام اقدامات لازم را علیه این مجموعه خاص از برنامه های مخرب انجام داده است و به محض اطلاع از رفتار خطرناک آن ها، بلافاصله آن ها از پلی استور حذف می نماید، اما ممکن است برنامه هایی مانند این برنامه های مخرب، مجدد به فروشگاه گوگل راه پیدا نمایند.

برترین راه ها برای محافظت از خود در برابر این نوع تهدیدها، انجام تحقیقات خود در خصوص هر برنامه جدیدی که قصد نصب آن را دارید، آنالیز نظرات کاربران، اهداف، داده هایی که این برنامه ها به آن ها دسترسی دارند و سابقه توسعه دهندگان می باشد. بعلاوه بهتر است از خود بپرسید که آیا واقعاً به این تعداد برنامه در تلفن خود احتیاج دارید یا خیر.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10815

به "چند برنامه اندرویدی مخرب که فورا باید از تلفن همراه خود حذف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند برنامه اندرویدی مخرب که فورا باید از تلفن همراه خود حذف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید