چگونه از دندان خود در مقابل کرونا محافظت کنیم؟

به گزارش مجله هاستفا، متخصص دهان و دندان با تأکید بر رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان با توجه به شیوع کرونا، گفت: مردم در این روز ها فقط برای موارد اورژانسی همچون درد های حاد دندانی و آبسه به دندان پزشک مراجعه نمایند.

چگونه از دندان خود در مقابل کرونا محافظت کنیم؟

به گزارش ، همزمان با روز دندان پزشکی الهه قاسم زاده، متخصص دهان و دندان در شبکه خبر با اشاره به ضرورت توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی در دهان و دندان، گفت: حفره دندان ساختار گیرندگی دارد که این گیرنده ها در حالت عادی پوشیده شده اند، اما در مواردی این گیرنده ها از بین می رود و ویروس ها به راحتی وارد می شوند.

وی با بیان اینکه دهان مملو از بیماری و باکتری است، گفت: در افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی نمایند، باکتری موجود ایجاد آنزیم نموده و پوشش گیرنده ها را از بین می برد و ویروس وارد بدن می گردد.

این دندان پزشک با اشاره به موارد مهم در ارتقاء سلامت دهان و دندان، اعلام نمود: سه بار مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در روز توصیه می گردد؛ به ویژه قبل از خواب به این موضوع باید توجه خاصی کنیم؛ چرا که سیستم ایمنی داخل دهان ضعیف تر است و ویروس داخل حفره ها و دهان وجود دارد و حفره دهان اولین مرحله ورود این مواد به بدن است.

قاسم زاده اضافه نمود: باید مسواک را علاوه بر دندان، زبان، کام و سقف دهان مورد استفاده قرار دهیم و حتی توصیه می گردد مسواک را پس از شستن دندان تمیز نموده و پس از آن سقف و روی زبان را با آن شستشو کنیم.

وی با تاکید بر قرقره کردن دهان توسط دهانشویه ها به صورت روزانه و به ویژه در چنین روزهایی، بیان داشت: می توانیم از آب جوشیده ولرم در روز استفاده کنیم؛ ضمن اینکه استفاده از آب نمکی توصیه می گردد و افرادی که فشار خون ندارند، می توانند در روز چندین بار از محلول آب نمک استفاده نمایند؛ البته این محلول نباید شور باشد؛ نسبت آب و نمک به نسبت یک دوم نمک در یک فنجان آب باید مورد استفاده قرار گیرد.

این دندان پزشک با اشاره به موارد مهمی که با توجه به شیوع کرونا در مراجعه افراد به دندان پزشکی مورد توجه قرار گیرد، گفت: توصیه می گردد مردم فقط برای شرایط اورژانسی مانند درد های حاد دندانی، آبسه دندان و لثه و هر گونه تورم و ضربه خوردن به صورت که باعث ایجاد شکستگی گردد، به دندان پزشکی مراجعه کند و از مراجعه به موارد غیر ضروری مانند زیبایی خودداری نمایند؛ البته افرادی که ارتودونسی را شروع کردند باید این فرایند را ادامه دهند.

قاسم زاده با بیان اینکه تغییر رنگ ها و زخم های دهان که بیشتر از دو هفته از زمان آن گذشته باشد باید یک مورد اورژانسی تلقی گردد، گفت: در چنین حالتی فرد باید حتما به دندانپزشک مراجعه کند.

وی یادآور شد: دندان پزشکان باید در مطب های دندانپزشکی باید از وسایل محافظتی مانند گان، عینک، دستکش برای خود و بیمار استفاده نمایند.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3591

به "چگونه از دندان خود در مقابل کرونا محافظت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از دندان خود در مقابل کرونا محافظت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید