گنجنامه ؛ این نقشه گنج نیست!

به گزارش مجله هاستفا، گنجنامه در چند کیلومتری مرکز همدان قرار گرفته است. با وسایل نقلیه عمومی نمی توان به این محدوده رفت. خودروی شخصی یا تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ به کارتان می آید.

گنجنامه ؛ این نقشه گنج نیست!

گنجنامه گل سرسبد گردشگری همدان است. کتیبه هایی 2500 ساله که روی سنگ خارا حک شده اند، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب می نماید. گنجنامه طبیعت زیبایی هم دارد. ابتدای جهت کوهنوردی است. یک آبشار باشکوه و زیبا هم در کنار کتیبه ها جاری است. مجتمع تفریحی و رفاهی خوبی هم دارد. یک هتل منحصر به فرد هم آن حوالی در چشم انداز بی نظیر کوهستان ساخته اند. همه اینها یعنی عجله کنید. تا فرصت هست برای سفر به همدان برنامه ریزی کنید و یادگاری های شاهان قدیمی را ببینید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این جاذبه هیجان انگیز با شما در میان بگذاریم.

چرا گنجنامه؟

گنجنامه همدان منطقه ای کوهستانی است. کتیبه های آن روی صخره بزرگی به سه زبان عیلامی، بابلی و پارسی کهن حکاکی شده اند. مردم بومی همدان از دیرباز کتیبه ها را می شناختند. البته آنها نمی دانستند کتیبه ها از زبان داریوش و پسرش خشایارشاه نوشته شده اند و بیش از 2500 سال قدمت دارند. آنها فکر می کردند کتیبه ها نقشه گنجی بزرگ در آن حوالی هستند! برای همین کتیبه ها را گنجنامه نامیدند.

گنجنامه

امکانات مجموعه تفریحی فرهنگی گنجنامه

در کنار کتیبه های باستانی، آبشاری بلند در جریان است. کمی آن سوتر، مجتمع فرهنگی-خدماتی بزرگی ساخته اند. انواع خدمات تفریحی و رفاهی و حتی اقامتی را در این مجتمع می بینید. از فروشگاه های خرید سوغات گرفته تا کافه هایی که منوی صبحانه حیرت انگیزی دارند. آکواریوم دیواری مجتمع رفاهی گنجنامه یکی از دیدنی های آن است. تله کابین و سورتمه ریلی، صخره نوردی و این قبیل تفریحات هیجان انگیز، از دیگر کارهایی است که در سفر به گنجنامه می توانید امتحان کنید. همچنین یک هتل کوهستانی عالی در مجموعه ساخته شده است. هم در تابستان دیدنی است و هم زمستان. هوای عالی و چشم اندازی عالی تر دارد و جان می دهد برای استراحت.

مجتمع رفاهی فرهنگی گنجنامه

نکات مهم در سفر به گنجنامه

گنجنامه در همدان قرار گرفته است. همدان شهری مرتفع و کوهستانی است. برای همین ممکن است دچار نوعی ناخوشی شوید که در اصطلاح به آن سردی کردن می گویند. اگر می خواهید این مشکل برای تان پیش نیاید، به توصیه پزشکان طب سنتی، پیاز خام، عرق و دمنوش نعنا یا آویشن و چیزهای شیرین مثل مربا بخورید.

همدان شهر بادخیزی است و همواره باد می وزد. حتی تابستان نیز خنک است. بنابراین، همراه داشتن ژاکت سبک در تابستان ضروری به نظر می رسد. از همدان سفال، مربا و ترشی، نان شیرمال و محصولات چرمی بخرید. کیفیت خوبی دارند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2462

به "گنجنامه ؛ این نقشه گنج نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجنامه ؛ این نقشه گنج نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید