چرا خیابان های ژاپن نام ندارد؟!

به گزارش مجله هاستفا، خیابان های ژاپن نام ندارند، زیرا سیستم آدرس در ژاپن با آنچه در کشور های دنیا وجود دارد، فرق دارد. آن ها به جای نامگذاری خیابان ها، روی بلوک ها یا مربع های مسکونی شماره گذاری می نمایند و به این ترتیب خیابان ها بدون نام می مانند. مربع مسکونی منطقه ای است که با خیابان ها احاطه شده است.

چرا خیابان های ژاپن نام ندارد؟!

کیفیت این سیستم به این شکل است که شهر به مربع هایی تقسیم و سپس هر مربع و هر ساختمان شماره گذاری می گردد. اگر در جستجوی منطقه ای هستید، به جای این که عدد خیابان را بپرسید، باید از عدد مربع های مسکونی سؤال کنید. رسیدن به مربع مورد نظر کار آسانی نیست، شما یا باید منطقه را خوب بشناسید، یا دست کم یک نقشه و یا جی پی اس داشته باشید.

خوشبختانه در شهر های ژاپن نقشه هایی در منطقه ها اصلی مثل ایستگاه های قطار و اتوبوس وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، مکان مربع مقصد و مبدأ را تعیین کنید. به همین علت در آدرس های پستی ژاپن نام خیابان وجود ندارد، بلکه نام شهر، شماره منطقه، بلوک و ساختمان به چشم می خورد.

از جمله موضوعات مورد توجه، کیفیت تعیین کردن مکان داخل مربع است، برای مثال برای هر ساختمان یا خانه در مربع های مسکونی، شماره تعیینی قرار می دهند، اما در هنگام نگاه کردن کاملاً واضح و تعیین نیست، مثلاً ممکن است خانه شماره (1) در کنار خانه شماره (11) قرار داشته باشد، چرا که ساختمان های داخل مربع را، بر اساس تاریخ ساخت آن، شماره گذاری می نمایند. برای مثال سه خانه ای که هم زمان ساخته شده باشند شماره های 1، 2، 3 می گیرند. با این حال برای افراد غریبه همچنان دستپاچه نماینده هستند!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8247

به "چرا خیابان های ژاپن نام ندارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خیابان های ژاپن نام ندارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید