چرا خودرو گران می گردد؟

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران- نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران گفت: تنها 20 درصد خریداران مصرف نماینده واقعی هستند، مابقی خودرو را در خانه های خود نگهداری تا مجددا در زمان گرانی آن را معامله نمایند.

چرا خودرو گران می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، نعمت الله کاشانی نسب در گفت وگو با ایلنا در خصوص آخرین شرایط بازار خودرو گفت: در حال حاضر بازر در رکود به سر می برد و معالمه ای انجام نمی گردد، با این حال قیمت ها اندکی افزایش داشته است. البته نه خریداری است و نه فروشنده ای؛ چون قیمت ها به گونه ای است که همه به انتظار کاهش قیمت دست نگه داشته اند.

وی ادامه داد: بازار خودرو به کل راکد است و خرید و فروش انجام نمی گردد. از همین روی پیش بینی ما این است که قیمت ها به این منوال نماند چون غیر واقعی و کاذب است.

کاشانی نسب توضیح داد: دو شرکت عمده خودروساز فراوریات خود را نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داده اند اما بدلیل تقاضای کاذب تنها 20 درصد خریداران مصرف نماینده واقعی هستند، مابقی خودرو را در خانه های خود نگهداری تا مجددا در زمان گرانی آن را معامله نمایند. همین امر موجب شده تا تقاضای کاذب در بازار به وجود بیاید که خود بیشترین دلیل گرانی نیز محسوب می گردد.

کاشانی نسب با انتقاد از تاثیر فضای مجازی برای قیمت های غیرواقعی گفت: قرار بر آن بود که سایت ها درج قیمت نداشته باشند اما بسیاری از سایت ها و کانال های تلگرامی قیمت ها را درج می نمایند و بر این آشفته بازار دامن می زنند. در واقع با اشتراک گذاری قیمت های عجیب و غریب بازار را ملتهب می نمایند و مردم با توجه به این قیمت ها گمان می نمایند قیمت خودرو بسیار گران شده است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: باید در نظر داشت که فراوریات نسبت به سال گذشته افزایش داشته که 60 درصد فراوری برای ایفای تعهدات و 40 درصد برای فروش فوری مربوط می گردد. بنابراین با تداوم این رویه، قیمت ها به این شکل نمی ماند و کاهش قیمت را پیش رو خواهیم داشت البته در خصوص درصد کاهش نمی توان اظهار نظر کرد چون به فراوری بستگی دارد که در صورت افزایش، تب و تاب مردم و تقاضای غیرواقعی کاهش پیدا می نماید.

کاشانی نسب افزود: البته امکان تدوام این قیمت ها وجود ندارد، در حال حاضر ارزانترین خودرو پراید است اما بدلیل قیمت های کاذب متقاضی ندارد و بنوعی معاملات قفل شده است از همین روی نمی توان قیمت مشخصی برای پراید مطرح کرد زیرا امکان اختلاف قیمت 10 تا 15 میلیون تومانی برای سایت ها و کانال های مختلف وجود دارد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5192

به "چرا خودرو گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خودرو گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید