چرا این کرایسلر 62 ساله، 975 میلیون می ارزد؟
به گزارش مجله هاستفا، این کرایسلر سالخورده که در ایران تقریبا همانندی ندارد، حدود 975 میلیون می ارزد و بعد از 62 سال مثل ساعت کار می نماید اینجا کرج است و این گالری شاید مهم ترین مکان عرضه خودروهای کلاسیک در این شهر بزرگ باشد. از انواع خودروهای وانت و اس یووی تا لیموزین های قدیمی که سابقه فراوری آنها به پیش از دهه 90 می رسد، همه اینجا پیدا می شوند. در واقع طیفی نسبتا وسیع از محصولات قدیمی که عمر برخی از آنها حتی به 70 سال هم می رسد، در این نمایشگاه جالب پیدا می شوند. نکته عجیب ماجرا قیمتی است که برای رد و بدل شدن خودروهای کلاسیک پرداخت می گردد. بهایی که در انواعی از مدل های قدیمی گاها به دو میلیارد تومان هم می رسد.

امروز هم مهمان آمریکایی ما با عمری نزدیک به 63 سال، قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان دارد. این که زمانی بهترین لیموزین اشرافی دهه 30 و 40 خورشیدی کشور بوده بعد از شش دهه مداوم حرکت، هنوز هم مثل یک جواهر تراش خورده می درخشد و کار می نماید. عجیب هم نیست که با وجود فراوری در سال 1957 میلادی قیمت آن 975 میلیون تومان است. وقتی به بدنه این خودرو که به نوعی زیربرند فوق لوکس کرایسلر محسوب می شد، نگاه می کنیم متوجه ابعاد 5.7، 2.06 و 1.46 متر برای طول، عرض و ارتفاع آن می شویم دقیق تر به بزرگی و ابهت آن پی می بریم. برای اینکه دقیق تر در جریان ارزش این محصول قرار بگیرید کافی است آگهی های فروش آن را در بازار آمریکا آنالیز کنید آن وقت می بینید نمونه های دو در، روباز و چهار در امپریال بین 45 تا 95 هزار دلار قیمت دارند.
راز این همه گرانی چیست؟ آن هم برای خودرویی که در دهه هفتم عمر خود پا گذاشته. خب کافی است کاپوت خودرو را بالا بزنید تا با موتور هشت سیلندر و مشهورش که نام همی بر آن گذاشته شده، آشنا شوید. موتوری که با حجم دقیق 6400سی سی قدرتی 345 اسبی را به وسیله گیربکس سه سرعته تورک فلایت در اختیار راننده قرار می دهد. این قدرت که برای کشیدن وزن 2200 کیلویی بدنه و چهار سرنشین آن کفایت می کرد، امپریال را در رده خودروهای اشرافی سریع به سریع ترین خودرو جمع بدل می کرد. ترکیب این سرعت بالا با طراحی حیرت انگیز جلو و عقب بدنه که حاصل همکاری ویرژیل اکسنر و الوود انگل طراحان چیره دست کرایسلر هم باعث فروش جهانی بالای خودرو در طول چهار سال متوالی شد. آن هم در دوره ای که مرسدس بنز و کادیلاک به دو خودرو کلاس اس و الدورادو محبوبیت جهانی بالایی داشتند. البته این بین نقطه کمتر دیده شده درباره امپریال 1957 فضای داخلی به شدت پیشرو آن است که نوع و رنگ چرم یا تودوزی اتاق با مدل های 2019 برابری می نماید.
منبع: دیوار