پیشنهاد پاریس به مصطفی الکاظمی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک در عراق!

به گزارش مجله هاستفا، وزیر خارجه فرانسه در تبادل نظر با نخست وزیر عراق ضمن درخواست از او برای تعمیق مشارکت راهبردی میان دو کشور گفت که پاریس به بغداد برای توقف حملات به نهاد های دیپلماتیک یاری می نماید.

پیشنهاد پاریس به مصطفی الکاظمی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک در عراق!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه اظهار داشت که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تلفنی تبادل نظر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که لودریان در این تبادل نظر از پایبندی عمیق فرانسه به حفظ ثبات عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی آن گفت و مدعی شد که پاریس به کوشش های بین المللی برای مبارزه با داعش به منظور یاری به مقامات عراقی متعهد است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین از نخست وزیر عراق خواسته است که به کوشش برای انتها دادن به حملات علیه نهاد های دیپلماتیک در عراق ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، لودریان از اولین اقدامات مقامات عراق در زمینه کوشش برای توقف حملات به هیئت های دیپلماتیک در عراق استقبال کرد و گفت که فرانسه در این زمینه به عراق یاری می نماید.

لودریان همچنین از احتمال سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به فرانسه، به دنبال سفر اخیر رئیس جمهور عراق به بغداد (در دوم سپتامبر گذشته) استقبال کرد و ضمن آنکه این سفر را فرصتی برای تقویت حمایت فرانسه از عراق خواند، گفت: عراق باید مشارکت راهبردی میان دو کشور در همه زمینه ها تعمیق کند.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در عراق به فرماندهی آمریکا به دنبال فشار ملت و مجلس عراق برای اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق در مقطع اخیر هر کوششی برای ادامه ماندن در عراق به کار بسته است.

به همین دلیل اخیرا حملات مشکوکی علیه نهاد های دیپلماتیک در بغداد صورت گرفته بود که به عقیده بسیاری از کارشناسان صحنه سازی گردانندگان تروریسم برای ماندن تا زمانی طولانی تر در عراق است.

از سوی دیگر کارشناسان درباره سفر ماه گذشته رئیس جمهور فرانسه به بغداد گفتند در این شرایط پاریس می کوشد با یاری کردن به دولت عراق برای آنچه بازگرداندن و تقویت حاکمیت ملی بغداد می خواند، به رقابت با آنکارا برخاسته و شاید با پشتیبانی از تحرکات گروه تروریستی پ ک ک اوضاع امنیتی پیرامونی ترکیه را به مخاطره اندازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4977

به "پیشنهاد پاریس به مصطفی الکاظمی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک در عراق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد پاریس به مصطفی الکاظمی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک در عراق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید