مجلس عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت وگوی ملی شد

به گزارش مجله هاستفا، معاون مجلس عراق گروه های سیاسی این کشور را به گفت وگو با نمایندگان معترضان حاضر در صحنه تظاهرات های خیابانی عراق برای برون رفت از بحران تشکیل دولت دعوت کرد.

مجلس عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت وگوی ملی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشیر الحداد معاون دوم محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق روز دوشنبه گروه های سیاسی را به یک گفت وگوی ملی فراگیر با حضور کنندگان معترضان به منظور برون رفت از بحران تشکیل دولت جدید دعوت کرد.

الحداد در بیانیه ای گفت: در سایه تحولات سیاسی اخیر و تشدید مسائل امنیتی، بهداشتی اقتصادی و خدماتی و افزایش اختلافات سیاسی و جنجال کنونی در صحنه عراق به خصوص پس از انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت، باید همه طرف ها و شرکاء تلاش کرده و منافع عالی ملی را ترجیح دهند و همچنین به طور جدی برای حفظ کشور و ثبات فرایند سیاسی آن به منظور برون رفت از این بحران و آماده کردن شرایط برای مرحله آینده و برگزاری انتخابات زودهنگام با یکدیگر همکاری کنند.

وی آحاد ملت عراق را بازنده هرگونه وخامت اوضاع و فروپاشی فرایند سیاسی و صلح جامعه خواند و گفت: ما به یک گفت وگوی ملی فراگیر میان همه گروه ها و فراکسیون های سیاسی و با مشارکت فعال کنندگان معترضان برای خروج از این بحران تشکیل دولت دعوت می کنیم تا با رفع اختلافات و تحکیم همبستگی ملی مشارکت ملی واقعی به منصه ظهور نشیند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الحداد بر لزوم همکاری مشترک میان قوای قانون گذار و مجریه و ادامه کار مجلس برای تسریع در تصویب قوانین لازم به منظورخدمات رسانی بهتر به شهفرایندان و مقابله با مسائل و بحران ها تاکید کرد.

محمد توفیق علاوی مامور تشکیل کابینه عراق شامگاه یکشنبه در پیامی مکتوب به برهم صالح رئیس جمهور عراق انصراف خود را از تشکیل کابینه بیان نمود و صالح هم به دنبال آن بیان نمود که طی 15 روز و بر اساس بند 75 قانون اساسی گزینه دیگری را برای تشکیل کابینه معرفی خواهد کرد.

روز یکشنبه برای سومین بار نشست فوق العاده مجلس عراق برای رای اعتماد به کابینه علاوی به تعویق افتاد.

رئیس جمهور عراق در 12 بهمن علاوی را برای تشکیل کابینه معرفی کرد، اما رایزنی او با جریان های سیاسی مختلف برای تکمیل لیست وزرای خود ناکام ماند.

ائتلاف سائرون در مجلس عراق که مورد حمایت الصدر واقع شده است، روز یکشنبه پس از به تعویق افتادن مجدد نشست مجلس تاکید کرد که گروه های سیاسی که حیاتشان به سهم خواهی ها گره خورده است، نشست مجلس عراق را ناکام گذاشتند و همین طور ادامه دهند ملت علیه مجلس برمی خیزد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2967

به "مجلس عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت وگوی ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت وگوی ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید