ویسی: فیفا و AFC در مورد لیگ تصمیم بگیرند، نه باشگاه های ذی نفع

به گزارش مجله هاستفا، سمیرا شیرمردی، وقتی حسین فرکی از سرمربیگری پیکان کنار رفت، گزینه های زیادی برای نیمکت این تیم مطرح شد. هر روز هم به این گزینه ها اضافه می شد که ناگهان خبر رسید، عبدالله ویسی سرمربی سابق استقلال خوزستان هدایت پیکان را به عهده گرفت. البته بعد از این انتخاب شایعه شده بود ویسی به دلیل اینکه هیچ پولی از این باشگاه نگرفت، پیروز شد هدایت تیم خودروسازی تهرانی را به عهده بگیرد اما ظاهراً اینچنین نیست و دلیل انتخاب ویسی فقط تجربه خوب او و البته ارتباط محبت آمیز اش با بازیکنانی بود که قبلاً سابقه کار کردن با آنها را داشت. ویسی با امید اینکه پیکان را در لیگ برتر نگه دارد، این ماموریت را پذیرفت. او خیلی جدی کارش را شروع کرد اما هنوز چند هفته نگذشته بود که شیوع ویروس کرونا باعث شد فعلاً فوتبال تعطیل شود و تیم ها بلاتکلیف بمانند. ویسی که این روزها از راه دور تمرینات بازیکنانش را پیگیری می کند، معتقد است تصمیم گیری برای ادامه مسابقات را باید به فیفا و AFC سپرد و در رابطه با شرایط تیمش، بحث ادامه لیگ و… توضیح می دهد.

ویسی: فیفا و AFC در مورد لیگ تصمیم بگیرند، نه باشگاه های ذی نفع

-

اوضاع تیم تان در این روزهای بلاتکلیفی چطور است؟ ظاهراً تمرینات را به طور هماهنگ و از راه دور دنبال می کنید؟

بله، با بچه ها از طریق اسکایپ و ویدیو کال واتس اپ در ارتباطیم و به طور هماهنگ و در یک ساعت تعیین تمرینات را دنبال می کنیم. به همین دلیل هر 4، 5 نفر با یک گروه کار را پیش می برند.

همه بازیکنان می توانند ارتباط بگیرند و مسئله ای برای تماس تصویری ندارند؟

آنهایی که نمی توانند آنلاین باشند و در زمان تمرین مشکل اینترنت دارند، در همان زمان تعیین شده، تمرین می کنند و بعد ویدئوی آن را برایمان ارسال می کنند.

باشگاه نساجی از طریق اپلیکیشنی که باشگاه های اروپایی مثل بایرن مونیخ از آن استفاده می کنند، توانستند ارتباط گروهی بگیرند و همزمان تمرین کنند. شما نتوانستید از این اپلیکیشن استفاده کنید؟

ما خیلی پیگیر این اپلیکیشن بودیم اما نتوانستیم آن را فعال کنیم که همین مساله باعث شد در گروه های 4، 5 نفره تمرین را دنبال کنیم.

زمان تمرین چطور است؟ به نظر نمی رسد طولانی باشد.

بله، چون توپ نداریم و تمرینات مان بدنی، هوازی و وزنه ای است حدودا 45 تا 50 دقیقه طول می کشد.

فقط برای اینکه آمادگی بدنی بازیکنان حفظ شود.

دقیقا. برای اینکه بدن ها نخوابد و اگر قرار به ادامه مسابقات باشد، مسئله ای بابت این مساله نداشته باشیم.

ظاهرا فعلا امیدی به ادامه لیگ نیست.

بله، فعلا چیزی معلوم نیست. اقتصاد خوابیده و همه جاهای عمومی بسته شده. با توجه به اینکه آمبولانس ها، نیروی انتظامی و پزشکان هم درگیر هستند نمی توانیم از آنها استفاده کنیم و با این شرایط به هیچ وجه نمی شود مسابقات فوتبال را برگزار کرد. به هر حال همه چیز دست به دست هم داد تا این شرایط به وجود بیاید.

-

اگر بخواهند لیگ را در همین شرایط به انتها ببرند، احتمالا پیکان معترض خواهد بود.

ببینید باید طوری تصمیم گرفته شود که مثلاً من به عنوان ذی نفع نظر ندهم. در واقع نه ذی نفع ها و نه تیم هایی مثل ما نباید نظر بدهند. این مساله را باید به فیفا و AFC سپرد و طبق نظر آنها پیش رفت. کرونا مثل زلزله و سیل نیست که بگوییم یکی، 2 روز است و با کمک ها تمام شود. شرایط ویروس کرونا خیلی متفاوت است و همه باید مطیع و هماهنگ باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

گفته می شود احتمال دارد لیگ با همین شرایط و نتایج به انتها برسد و طبق رده هایی که الان تیم ها دارند مسابقات را تمام کنند که در این صورت پیکان سقوط خواهد کرد.

بعید است این اتفاق بیفتد چون عادلانه نیست و فکر نمی کنم فیفا و AFC اجازه دهند کار به این صورت پیش برود. ممکن است مسابقات ادامه پیدا نکند اما چنین تصمیمی گرفته نخواهد شد.

اگر لیگ با همین شرایط به انتها برسد ظاهراً شما هم هیچ پولی از باشگاه پیکان نمی گیرید چون گفته شده قراردادتان جوری است که فقط با ماندن پیکان در لیگ برتر می توانید مبلغ قراردادتان را بگیرید.

نه اصلاً اینطور نیست. من تا الان 50، 60 درصد از قراردادم را گرفتم و اگر مسابقات ادامه پیدا نکند، مثل دیگر بازیکنان و مربیان نمی دانم شرایطمان چطور می شود.

اما زمانی که با پیکان قرارداد بستید از خیلی ها شنیده می شد که قراردادتان چنین شرایطی دارد!

متاسفانه یک سری مربی که می خواستند سرمربی پیکان شوند و نتوانستند این شایعه را درست کردند. اما من احمق نیستم. شاید دیوانه و عاشق فوتبال و کارم باشم اما احمق نیستم که وقت بگذارم و برای خانواده ام کاری نکنم و درآمدی نداشته باشم. من وقتی سر کار بیایم با تمام وجودم برای موفقیت تیمم تلاش می کنم که برای این انگیزه و تلاش، درآمد لازم است.

چه آرزویی برای سال 99 دارید؟

با شرایطی که الان در همه دنیا وجود دارد فکر می کنم همه فکر و ذکرشان ریشه کن شدن ویروس کرونا است. من هم امیدوارم زودتر از شر این ویروس خلاص شویم و همه چیز به شکل عادی برشود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3473

به "ویسی: فیفا و AFC در مورد لیگ تصمیم بگیرند، نه باشگاه های ذی نفع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویسی: فیفا و AFC در مورد لیگ تصمیم بگیرند، نه باشگاه های ذی نفع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید