واکنش ایران به ویروس جدید در چین ، هانتاویروس را رصد می کنیم

به گزارش مجله هاستفا، معاون بهداشت وزیر بهداشت از رصد اطلاعات ویروس جدیدی که در چین منجر به مرگ یک نفر شد اطلاع داد.

واکنش ایران به ویروس جدید در چین ، هانتاویروس را رصد می کنیم

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا هانتاویروس ها خانواده ای از ویروس ها هستند که به وسیله جوندگان شیوع می یابند و شیوع های پیشین این ویروس مبتلایان و قربانیان زیادی برجای نگذاشته است.

رسانه های چینی اعلام کردند که یک مرد چینی در استان یون نان این کشور در راه بازگشت به استان شاندونگ در اتوبوس جان باخته است. تست هانتاویروس این مرد مثبت اعلام شده و از 32 سرنشین دیگر اتوبوس نیز تست این ویروس گرفته شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که کروناویروس در سراسر دنیا تا به امروز بیش از 414 هزار نفر را مبتلا نموده و بیش از 18 هزار و 500 نفر نیز در اثر ابتلا جان خود را از دست داده اند.

با وجود اعلام شرایط اضطراری در کشورهای سراسر دنیا به دلیل شیوع کروناویروس، هنوز هیچ مدرکی برای آنکه هانتاویروس را بتوان تهدیدی برای سلامت عمومی در نظر گرفت، وجود ندارد.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت درباره پیش رصد این ویروس جدید توسط ایران گفت: چین اعلام نموده که یک ویروس دیگر هم هست اما ویروسی نیست که در حال حاضر خیلی نگران آن باشیم. البته براساس قوانین بین المللی باید هر نوع هشدار در این زمینه را جدی بگیریم و ما نیز اطلاعات در خصوص این ویروس را رصد می کنیم و هر نوع تمهیداتی که لازم باشد می اندیشیم اما دقت داشته باشید که ویروس های مشترک بین انسان و حیوان در چین شایع است.

  • اولین مرگ با ویروس جدید | آیا باید نگران شیوع هانتاویروس بود؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3347

به "واکنش ایران به ویروس جدید در چین ، هانتاویروس را رصد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به ویروس جدید در چین ، هانتاویروس را رصد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید