واشنگتن پست: پمپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است

به گزارش مجله هاستفا، فارس نوشت: روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی به بررسی افشای نقش مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده در ماجرای اوکراین گیت پرداخته و نوشت او در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است.

واشنگتن پست: پمپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است

در ابتدای این یادداشت ضمن اشاره به دفاعیه پمپئو از سیاست آمریکا در قبال اوکراین، آمده است: حقیقت اما کاملا عکس آن است. پمپئو زمانی که رئیس جمهور [دونالد] ترامپ و وکیل شخصی او در حال تحریم سیاست [آمریکا] در قبال اوکراین با هدف شخصی بودند، آنجا ایستاده بود و همچنین به آنها برای حمله به سفیر آمریکا در کی یف کمک کرد.

این روزنامه با بیان اینکه پمپئو اکنون نیز مانع سفیر و دیگر کارشناسان در ارائه گزارش به کنگره درباره اوکراین گیت می شود، نوشت: چیزی که پمپئو نمی خواهد درباره آن صحبت شود، این است که او به ترامپ و رودلف جولیانی [وکیل ترامپ] اجازه داد تا سیاست [آمریکا در قبال اوکراین] را تخریب کنند. او هیچ کاری برای ممانعت از همسو شدن جولیانی با برخی از فاسدترین چهره های اوکراینی جهت پاپوش دوختن برای جو بایدن (رقیب انتخاباتی ترامپ) نکرد.

واشنگتن پست در پایان ضمن تاکید بر نادرست بودن ادعای پمپئو مبنی بر اینکه مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی منطبق با سیاست های دیرینه آمریکا بوده، افزود سفرای پیشین واشنگتن در اوکراین و دیگر مقامات وزارت خارجه نباید در گفتن این مسئله به کنگره، که پمپئو تخریب دیپلماسی آمریکا را هموار کرده، تعلل کنند.

ترامپ در هفته های اخیر متهم شده است که در تماس با رئیس جمهور جدید اوکراین، او را برای پیشبرد یک پرونده قضایی علیه پسر بایدن، تحت فشار قرار داده است. هلدینگ بریسما که هانتر بایدن یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، در اوکراین به فساد مالی متهم است. متن مکالمه ترامپ و زلنسکی نشان می دهد که ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته اطمینان حاصل کند که دادستان اوکراین این پرونده را پیش می برد.

گفته می شود رئیس جمهور آمریکا اعطای کمک های مالی و نظامی به اوکراین را به پیشرفت این پرونده منوط کرده است. به نظر می رسد ترامپ این اقدام را به امید بی اعتبار کردن بایدن و کاستن از شانس وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 انجام داده است.

دموکرات ها با بیان اینکه ترامپ با این اقدام از اختیارات خود برای رسیدن به نفع شخصی سوء استفاده کرده است، روند رسمی استیضاح رئیس جمهور را آغاز کرده اند. ترامپ در روزهای اخیر با عصبانیت به این تحقیقات واکنش نشان داده و حتی خواستار بازداشت آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس کنندگان آمریکا شده است. شیف موضوع تحقیقات استیضاح را بر عهده دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 470

به "واشنگتن پست: پمپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: پمپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید