هشدار برنامه جهانی غذا درباره تشدید ناامنی غذایی در هائیتی

به گزارش مجله هاستفا، برنامه جهانی غذا درباره ناامنی غذایی شدید بیش از یک سوم مردم هائیتی به علت بحران مالی، ناآرامی های اجتماعی و کاهش فراوری کشاورزی، هشدار داد.

هشدار برنامه جهانی غذا درباره تشدید ناامنی غذایی در هائیتی

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اروه وروسل، سخنگوی برنامه جهانی غذا هشدار داد بیش از یک سوم مردم هائیتی به علت بحران مالی، ناآرامی های اجتماعی و کاهش فراوری کشاورزی با وضع ناامنی غذایی شدید روبرو هستند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا اظهار داشت بر اساس آنالیز هایی که در ماه اکتبر درباره 11 میلیون نفر جمعیت هائیتی به عمل آمده است، 3.7 میلیون نفر از ناامنی غذایی شدید رنج می برند و در میان آن ها بیش از یک میلیون نفر در اوضاع فوریتی قرار دارند.

بر اساس پنج مرحله طبقه بندی امنیت غذایی که برنامه جهانی غذا از آن استفاده می نماید، اوضاع فوریتی به این معنی است که خانواده ها برای برآوردن احتیاج های غذایی باید با مسائل شدیدی مقابله نمایند. بر اساس این طبقه بندی، مرحله پنج اوضاع قحطی است.

وروسل اظهار داشت در جریان هفت هفته گذشته اوضاع امنیتی در هائیتی مانع از کوشش های برنامه جهانی غذا و سایر سازمان های بشر محبت آمیز برای دسترسی به اشخاص احتیاجمند شده است.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد، دست کم 42 نفر از اواسط سپتامبر در تظاهراتی که در شهر های اصلی هائیتی برای وادار کردن ژوونل مویز، رئیس جمهور هائیتی به استعفا برگزار گردید، کشته شده اند. این جنبش فعالیت های مالی کشور را فلج نموده است.

سخنگوی آژانس ویژه سازمان ملل متحد اظهار داشت در تازه ترین تحلیلی که در ماه دسامبر 2018 به عمل آمده است، ناامنی غذایی در مناطق روستایی 15 درصد افزایش یافته است.

وی توضیح داد مناطقی که بیشتر تحت تاثیر ناامنی غذایی قرار گرفته اند، جنوب استان شمال غربی و محله های شهرک خورشید در پورتوپرنس، پایتخت هائیتی است. او همچنین گفت: این دو منطقه در وضع فوریتی یعنی مرحله چهارم طبقه بندی شده اند، واقع شده است.

وروسل هشدار داد بدون یاری فوری اوضاع وخیم تر می گردد. شمار اشخاصی که احتیاج فوری به یاری غذایی پیدا می نمایند، در ماه مارس 2020 از 3.7 میلیون به 4.1 میلیون خواهد رسید.

پیش تر نیز هماهنگ نماینده امور بشر محبت آمیز سازمان ملل در هائیتی درباره اوضاع انسانی در هائیتی ابراز نگرانی نموده بود 3.

هماهنگ نماینده امور بشر محبت آمیز سازمان ملل در هائیتی در بیانیه ای هشدار داده بود زیر ساخت های بهداشتی دیگر نمی توانند به صورت مناسب حمایت شوند و این مسئله موجب شده است تا زندگی تعداد زیادی از بچه ها، زنان و مردان به خطر بیافتد.

وی اضافه نمود 19 هزار کودک که از سوء تغذیه رنج می برند به مراقبت های فوری احتیاج دارند. به علاوه هزاران نفر به علت مسائل ناشی از تامین سوخت ایستگاه های پمپاژ، به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1391

به "هشدار برنامه جهانی غذا درباره تشدید ناامنی غذایی در هائیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برنامه جهانی غذا درباره تشدید ناامنی غذایی در هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید