هر آنچه که باید از پمپ استخر بدانید

به گزارش مجله هاستفا، پمپ استخر در استخر، نقش قلب در بدن را دارد. آب استخر را سیرکوله نموده و سپس مکش نموده و به سمت فیلتر راهنمایی می نماید و پس از ععور ازفیلتر به استخر برمی گرداند. تمام توانایی استخر شما برای درست کار کردن ، به وسیله پمپ استخر دیکته می گردد. راه اندازی پمپ استخر یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای شفاف نگه داشتن آب استخر خود انجام دهید. زیرا آب در گردش نسبت به آب راکد در مقابل آلاینده های کثیف در آب حساسیت کمتری دارد.

هر آنچه که باید از پمپ استخر بدانید

عملکرد پمپ استخر

سیرکولاسیون آب استخر به وسیله پمپ استخر ، برای جلوگیری از رشد جلبک ها و شنا کردن در آب کلیدی است. تصفیه آب و شفافیت آب به وسیله سیستم فیلتراسیون استخر که شامل تجهیزات استخر از جمله پمپ استخر و فیلتر استخر می باشد انجام می گردد. بعلاوه گردش آب استخر به وسیله پمپ استخر صورت می گیرد، به این صورت که پمپ آب را می مکد و سپس آن را از میان زباله ها و باکتری ها به دام می اندازد تا آب تمیز را برگرداند.

وجود پمپ و فیلتر استخر، برای یاری به تمیز نگه داشتن استخر لازم است. اما آیا پمپ استخر در عملکرد فیلتر استخر ، تاثیری دارد. باید بگوئیم که بله، عملکرد درست و صحیح پمپ استخر باعث می گردد تا تمام سیستم فیلتراسیون استخر، به درستی عمل تصفیه آب استخر را انجام دهند. در انتخاب و خرید پک پمپ استخر مناسب عوامل زیادی از جمله حجم استخر، کارایی و عملکرد فیلتر استخر، میزان استفاده از استخر ، در انتخاب و عملکرد پمپ استخر تاثیر گذار می باشد.

مدت زمان روشن بودن پمپ استخر

عوامل متععدی بر مدت زمان کارکرد پمپ استخر تاثیر گذار هستند. میزان استخر، کارایی پمپ و فیلتر و میزان کثیف بودن استخر ، تنها بعضی از عواملی هستند که بر مدت زمان روشن بودن پمپ تاثیرگذار هستند. با این وجود، بیشتر متخصصان استخر ، توصیه می نمایند که پمپ استخر بیش از 8 ساعت در شبانه روز کار نکند. قانون سرانگشتی معمولاً 8 ساعت است، اگرچه بسته به میزان استخر شما ، می تواند بین 6 تا 12 ساعت باشد.

کارکردن مداوم پمپ استخر، علاوه بر میزان گردش اقتصادی شما باعث اتلاف برق می گردد. بعلاوه، تجهیزات استخر شما ، سریعتر فرسوده خواهد شد. هر استخر منحصر به فرد است، بنابراین برای اینکه پمپ استخر خود را کارآمد و موثر نگه دارید، باید دقیقاً میزان گردش استخر خود را مشخص کنید.

مدت زمانی که احتیاج است تا پمپ استخر کار کند، با احتیاجهای شیمیایی و فیلتراسیون مشخص می گردد. در طول ماه های تابستان، استخر شما به علت استفاده بیشتر و زباله هایی که ممکن است وارد استخر گردد، تقاضای بیشتری برای مواد شیمیایی خواهد داشت. در ماه های زمستان ممکن است کمتر باشد.

چرا انتخاب پمپ استخر با میزان مناسب، مهم است؟

پمپ استخری که بزرگتر از حد مورد احتیاج است دارای موتور قوی تری است و آب را با دبی بالاتری به گردش در می آورد، که باعث می گردد، میزان قابل توجهی انرژی ، برای پمپاژ همان اندازه آب مصرف شده و فشار بیشتری به لوله ها و فیلتر شما وارد گردد که باعث می گردد، تجهیزات را زودتر تعویض کنید. وقتی سرعت جریان خیلی زیاد است، فیلتر شما به طور موثر کمتر کار می نماید و شفافیت استخر شما آسیب می بیند، که نشانه بالقوه ای است که پمپ استخر شما ممکن است بزرگ باشد. به یاد داشته باشید، پمپ های با اسب بخار کمتر، معمولاً انرژی کمتری مصرف می نمایند و اگر بتوانند احتیاجهای فیلتراسیون و تمیز کردن استخر شما را برآورده نمایند، گزینه بهتری هستند. هنگام مقایسه دو پمپ استخر، برترین راه برای مشخص بازده نسبی، مقایسه ضریب انرژی وزنی (WEF) است. WEFبالاتر نشان دهنده پمپ کارآمدتر است.

دبی یکی از معیارهای مهمی است که هنگام انتخاب پمپ تصفیه استخر باید در نظر گرفته گردد. ابتدا باید حجم استخر خود را مشخص کنید یا اینکه استخر شما چند متر مکعب آب دارد. اگر این اطلاعات را به راحتی در دسترس ندارید، باید حجم را بر اساس شکل استخر خود محاسبه کنید. هنگامی که حجم استخر را دارید، می توانید نرخ جریان را محاسبه کنید. نرخ جریان اندازه آبی است که در یک زمان مشخص فیلتر می گردد و بر حسب مترمکعب بر ساعت بیان می گردد. به طور دقیق تر، به عنوان تابعی از فیلتراسیون آب استخر در 4 ساعت محاسبه می گردد. با دانستن این محاسبات، فرآیند انتخاب پمپ استخر ایده آل برای استخر شما تسهیل می گردد.

چه زمانی پمپ استخر را راه اندازی کنیم؟

زمان راه اندازی پمپ استخر، به میزان مدت زمان کارکرد پمپ استخر مهم است. اما سوالی که مطرح می گردد این است که ، پمپ در روز راه اندازی گردد یا در شب؟ برای تصمیم گیری در این مورد، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. ممکن است بعضی مواقع بخواهید پمپ خود را در گرمترین و آفتابی ترین زمان روز روشن کنید. اشعه ماوراء بنفش کلر را می سوزاند، بنابراین پمپ به مقابله با اثرات خورشید یاری می نماید. در حالت ایده آل، برترین زمان راه اندازی پمپ ، زمانی است که کلر به استخر اضافه می گردد، تا با گردش آب استخر ، کلر در تمام قسمت های استخر پخش می گردد. این منجر به این می گردد، فرض کنیم که برترین زمان برای روشن بودن پمپ استخر، در طول روز می باشد. اما در بعضی منطقه ها هزینه برق در طول روز به طور قابل توجهی بالاتر است و بنابراین استفاده از پمپ استخر در شب برترین کار است.

می دانید که باید ظرف 6 تا 12 ساعت آب استخر خود را فیلتر کنید ، اما این به معنای 6 تا 12 ساعت متوالی نیست. برای صرفه جویی در هزینه قبض برق خود، پمپ استخر خود را در ساعات غیر اوج مصرف که هزینه برق کمتری دارد، روشن کنید. می توانید انتخاب کنید که مثلاً پنج ساعت در صبح زود و سه ساعت دیگر در عصر کار کند. علاوه بر پمپاژ روزانه برای گردش آب، می توانید هر زمان که مواد شیمیایی اضافه می کنید، پمپ استخر خود را نیز اجرا کنید تا به طور مساوی در آب استخر شما توزیع گردد.

در آخر

پمپ استخر برای فیلتر کردن، ضدعفونی کردن و گردش آب در استخرها استفاده می گردد. انتخاب یک پمپ استخر مناسب برای استخر، باعث شفافیت آب، گردش مناسب آب، فیلتر آب ، پخش یکنواخت مواد شیمیایی در آب و عملکرد صحیح سیستم فیلتراسیون استخر می گردد. خرید تجهیزات استخر از فروشگاه ساینا تصفیه آریا ، وارد نماینده تجهیزات استخر و سونا و جکوزی، با گارانتی یکساله محصولات و خدمات پس از فروش به مدت 10 سال ، خیال شما را از خریدی مطمئن آسوده می نماید. محصولات شرکت ساینا تصفیه را می توانید در سایت www.digipoolmarket.com مشاهده نمائید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10612

به "هر آنچه که باید از پمپ استخر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید از پمپ استخر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید