میمونی که بازی کامپیوتری می کند؟!

به گزارش مجله هاستفا، ما در حال حاضر میمونی با یک تراشه کاشته شده و سیم های نازکی در جمجمه اش داریم که قادر است با استفاده از ذهنش بازی های کامپیوتری ویدئویی انجام دهد. او کاملا راضی به نظر می رسد و شبیه یک میمون ناراضی و ناراحت نیست.

میمونی که بازی کامپیوتری می کند؟!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

نوراِلینک روز شنبه ویدئویی از یک روبات منتشر کرد که قادر است جراحی کاشت تراشه های مغزی را در انسان انجام دهد

ایلان ماسک اعلام کرده که استارت آپ نوراِلینک او یک تراشه بدون سیم در مغز یک میمون کاشته تا به او این امکان را بدهد که بازی های ویدئویی انجام دهد. این میلیاردر عرصه فناوری که مدیریت تسلا و اسپیس ایکس را نیز بر عهده دارد، گفته که این میمون کاملا راضی به نظر می رسد و مجموعه نوراِلینک مطابق با قوانین ایالات متحده آمریکا است.

ماسک در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون اپ کلابهاوس گفت که این استارت آپ در حال انجام آزمایش بر روی خوک و میمون است.

ماسک گفت: ما در حال حاضر میمونی با یک تراشه کاشته شده و سیم های نازکی در جمجمه اش داریم که قادر است با استفاده از ذهنش بازی های کامپیوتری ویدئویی انجام دهد. او کاملا راضی به نظر می رسد و شبیه یک میمون ناراضی و ناراحت نیست.

او گفت: شما حتی نمی توانید متوجه شوید که تراشه عصبی در کجا قرار داده شده است. این میمون ناراحت و ناراضی به نظر نمی رسد.

ماسک افزود که بازرس دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA)، آزمایشگاه نوراِلینک را زیباترین مجموعه میمون ها توصیف کرده که آن ها تا به حال دیده اند. سخنگوی این دپارتمان برای اظهارنظر فوری در این خصوص در دسترس نبود.

ماسک گفت: درباره میمون ها ما به دستاور بزرگی دست پیدا کردیم. یکی از چیز هایی که تلاش می کنیم از آن سر در بیاوریم این است که آیا می توانیم کاری کنیم که میمون ها با ذهنشان با یکدیگر مایند پونگ (mind-Pong) بازی کنند؟ این واقعا جالب خواهد بود.

استارت آپ رابط مغز- ماشین که ماسک در سال 2016 پایه ریزی کرد در نهایت امیدوار است که تراشه هایی را در مغز انسان قرار دهد تا امکان بیشترین میزان انتقال داده ها بین مغز انسان و کامپیوتر فراهم شود.

نوراِلینک در کوتاه مدت در نظر دارد که از تراشه های بدون سیم خود در درمان بیماری های مرتبط با مغز استفاده کند. اما اهداف دراز مدت برای این استارتاپ به مراتب بلندپروازانه تر از اینهاست. از طرح های همزیستی بین انسان و هوش مصنوعی گرفته تا چیزی که این مدیر ارشد اجرایی آن را تله پاتی مفهومی می خواند.

این طرح ها میتواند شامل فکر کردن انسان در باره مجموعه پیچیده ای از مفاهیم و سپس انتقال مستقیم و غیرفشرده آن به شخص دیگر باشد.

ماسک گفت: چنین چیزی می تواند کیفیت ارتباطات و سرعت آن را به شدت افزایش دهد.

او افزود: کار های دیوانه وار دیگری هم هست که می توان انجام داد. شما می توانید احتمالا یک شرایط را در مغز ذخیره کنید. از این رو اگر در حال مرگ باشید، آن شرایط می تواند به شکل بدنی دیگر یا یک بدن رباتیک بازشود، شما می توانید تصمیم بگیرید که یک ربات باشید یا یک انسان یا هرچیز دیگر.

محدودیت هایی بر سر عملی بودن این فناوری آینده پژوهانه و بارگذاری و انتقال آگاهی وجود دارد که این کار به صورت بالقوه موجب از دست رفتن خودآگاهی و حافظه می شود. ماسک گفت: شما نمی توانید دقیقا همان باشید، در جریان انتقال، کمی اتلاف وجود خواهد داشت، اما در هر صورت شما اگر امروز از خواب بیدار می شوید، باز هم دقیقا همان چیزی نیستید که دیروز بودید.

او گفت: این کار چیزی شبیه به بازی های ویدئویی کامپیوتری است، مثل ذخیره کردن شرایط بازی، جایی که شما می توانید آخرین شرایط تان را ذخیره کنید، ممکن است تعدادی از خاطرات در این بین از دست برود، اما به صورت کلی این خود شما خواهید بود.

در جریان نمایشگاه فناوری آگوست سال پیش، ماسک همچنین گفته بود که تراشه های بی سیم نوراِلینک در حالی که می توانند به انسان این امکان را بدهند که با هوش مصنوعی پیشرفته رقابت کند، می توانند نابینایی، ناتوانی حرکتی و شنوایی را حل نماید.

نوراِلینک در روز شنبه ویدئویی از یک روبات منتشر کرد که قادر است جراحی کاشت تراشه های مغزی را در انسان انجام دهد. ماسک گفت که جزییات بیشتری درباره فرایند پیشرفت این استارت آپ در ماه آینده اعلام خواهد شد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6745

به "میمونی که بازی کامپیوتری می کند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میمونی که بازی کامپیوتری می کند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید