معترضان بخوانند ، برای اعتراض به حذف یارانه چه کار کنیم؟

به گزارش مجله هاستفا، دولت در شهریور امسال به تکلیف قانونی که مجلس شورای اسلامی برعهده اش گذاشته بود عمل کرد و یارانه نقدی 200 هزار خانواده (حدود 700 تا 800 هزار نفر) را به حساب سرپرستان خانوار واریز نکرد. البته این امکان برای سرپرستان فراهم است تا از طریق سامانه های اعلام شده اعتراض خود را ثبت کنند.

معترضان بخوانند ، برای اعتراض به حذف یارانه چه کار کنیم؟

به گزارش ایرنا، بیست و ششم شهریور پس از اینکه یکصد و سومین مرحله یارانه نقدی واریز شد. به تدریج ارسال پیامک به سرپرست خانوار با سرشماره یارانه و با این متن سرپرست محترم خانوار با شماره ملی مربوطه یارانه خانوار شما از شهریور حذف شده است. در صورت درخواست رسیدگی، با دردست داشتن کارت شناسایی معتبر و ارائه این پیامک، به نزدیکترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنید شروع شد و دوشنبه گذشته این پیامک به تمام خانواده ها ارسال شد.

در صورتی که سرپرست خانواری نسبت به قطع یارانه خود معترض باشد، پس از دریافت پیامک می تواند به همراه شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه یا گواهینامه به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب های بانکی آن ها دسترسی داشته باشد، گرفته می شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد. پس از ثبت اعتراض در دفاتر پیشخوان، کد رهگیری به سرپرست خانوار پیامک می شود.

همزمان با ارسال پیامک قطع یارانه سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به آدرس https://yaraneh10.mcls.gov.ir/prs/ از روز شنبه گذشته کار خود را شروع کرد که افراد پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کدملی و کدرهگیری و کدامنیتی اعتراض خود را ثبت می کنند که حداکثر ظرف دو ماه به اعتراض آنها رسیدگی می شود.

چنانچه خانواده ها واریز یارانه نداشتند و پیامکی نیز دریافت نکردند، می توانند با سامانه 0216369 تماس بگیرند و ظرف 72 ساعت نتیجه به آنها اعلام می شود.

براساس اعلام ستاد اجرایی هدفمندی یارانه ها، این دو روش عنوان شده تنها راه اعتراض نسبت به حذف یارانه خانوار است و رجوع به فرمانداری، استانداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پلیس 10+ سودی ندارد و موجب اتلاف وقت افراد می شود.

لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال 98 یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

براساس اعلام ستاد اجرایی هدفمندی یارانه ها روند کار مشخص است و جای نگرانی برای خانواده ها نیست و یارانه این خانواده ها به صورت معلق نگه داشته شده است و اگر پس از بررسی مدارک متوجه شویم که جزو دهک های بالای درآمدی نیستند یارانه نقدی به صورت یکجا به حساب آنها پرداخت می شود.

ممکن است خانواده ها مشمول دریافت یارانه باشند، ولی به یکی از دلایل -اختلال در حساب بانکی واریز یارانه همچون مسدود شدن یا تغییر شماره حساب، تغییر یا فوت سرپرست خانوار و تاخیر در انتقال یارانه به حساب سرپرست خانوار توسط بانک یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نشده باشد.

افراد برای اطلاع از اینکه یارانه به خانواده آنها اختصاص یافته یا نه باید به سامانه Refahi.ir مراجعه کنند و در بخش مربوطه شماره حساب، شماره ملی و شماره سریال شناسنامه سرپرست خانوار را وارد کند و مطمئن شود که یارانه به او تخصیص یافته است یا خیر؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 380

به "معترضان بخوانند ، برای اعتراض به حذف یارانه چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "معترضان بخوانند ، برای اعتراض به حذف یارانه چه کار کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان بخوانند ، برای اعتراض به حذف یارانه چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید