مصرف کود با کیفیت از ضروریات کشاورزی است

به گزارش مجله هاستفا، مدیر زراعت وباغبانی جهاد کشاورزی جنوب گفت: مشکل تحریم ارزی و مبادلات پولی زمینه سوء استفاده افراد سود جو در جعل، کلاهبرداری و توزیع کود های بی کیفیت را فراهم نموده است.

مصرف کود با کیفیت از ضروریات کشاورزی است

به گزارش خبرنگار از، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با نزدیک شدن به آغاز فصل زراعی یکی از ضرورت ها، تامین مواد کودی است که برحسب نیاز منطقه بخش عمده ای از مواد کودی از طریق بخش خصوصی و نمایندگی ها تامین و توزیع است.

او اضافه کرد: باتوجه به مسائل ناشی از تحریم های ظالمانه، مسائل ارزی و مبادلات پولی و محدودیت های مترتب بر آن زمینه سوء استفاده بسیاری از افراد سود جو و شبکه های دلالی در جعل، کلاهبرداری، تامین و توزیع کالا های بی کیفیت را در بازار فراهم کرده است.

رستگاری گفت: کشاورزان در زمان خرید از فروشگاه ها نسبت به دریافت فاکتور اقدام نمایند

او در ادامه تاکید کرد: کشاورزان به لیبل حک شده بر بسته بندی های کود دقت کرده و ماده کودی بایستی دارای گواهی نامه ثبت مواد کودی باشد و فروش ماده کودی فاقد گواهی و اصالت غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: شماره ثبت مواد کودی بایستی همراه با هولوگرام بر بسته بندی حک باشد و گواهی های برچسبی فاقد اصالت می باشند

مدیر زراعت سازمان گفت: بررسی و استعلام گواهی ثبت هر ماده کودی از طریق شماره پیامکی 3000646424 قابل پیگیری و رصد می باشد.

او توصیه کرد: پس از مصرف کود حتی المقدور نسبت به نگهداری بسته بندی و مقداری از ماده کودی به منظور بررسی مسائل احتمالی اقدام گردد.

او گفت: کود فسفات آمونیوم با برند پتروشیمی رازی در کیسه های 50 کیلویی و با خطوط وکادر سبز رنگ تقلبی و فاقد کیفیت و اصالت می باشد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان با مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در زمینه انواع مواد کودی، مراتب را از طریق شماره تلفن های

03443262064،

03443261317،

43261318، 034

در اسرع وقت گزارش نمایند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 273

به "مصرف کود با کیفیت از ضروریات کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کود با کیفیت از ضروریات کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید