مدل های تازه کاغذ دیواری طرح دار در رنگ ها و شکل های مختلف

به گزارش مجله هاستفا، بخاطر داریم که در سالیان نه چندان دور، بسیاری از مردم در حال روی برگرداندن از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزلشان بودند. تا جایی که استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار در منزل یک ایده از مد افتاده و قدیمی بنظر می رسید. حتی افرادی که در منزلشان از کاغذ دیواری استفاده نموده بوند مشغول پاک کردن و کندن آنها از روی دیوار شدند. اما این اتفاق درست مانند جزر و مد دریا بود زیرا امروزه تزیین دکوراسیون داخلی با استفاده از کاغذ دیواری دوباره به یک مد داغ و خواستنی تبدیل شده است. علت این امر را می گردد تا حدودی به نظر مردمانی که به گذشته و طراحی ساده و مقرون به صرفه علاقه پیدا نموده اند نسبت داد اما علت اصلی این تغییر رویه، طرح های شیک خود کاغذ دیواری ها هستند که با الگوهای منحصر بفرد دوباره راه خود را به خانه ما باز نموده اند.

مدل های تازه کاغذ دیواری طرح دار در رنگ ها و شکل های مختلف

کاغذ دیواری ها قادر هستند فضایی در اتاق ایجاد نمایند که حتی رنگ های طبیعی و نقاشی شده هم یارای رقابت با آنرا ندارند. به عقیده تعدادی از طراحان، رنگ دیوار خیلی ساده و یک بعدی است در حالی که کاغذ دیواری ابعاد تازه دیگری به فضای اتاق اضافه می نماید. با وجود گزینه های زیادی که امروزه در بازار وجود دارند از طرح های پارچه ای، چمنی، کرکی و متالیکی گرفته تا کاغذ و وینیل که از معمول ترین مدل ها هستند، تاثیر گذاری آنها روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد. در شکل های زیر تعدادی از مدل های جالب کاغذ دیواری را مشاهده می کنید که بجای کاغذ از موادی مانند پارچه و کرک استفاده نموده اند.

یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری طرح دار برای اتاق های کوچک است، بسیار عقیده دارند که دیوارهای طرح دار برای فضاهای کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند که البته درست هم هست اما اگر این کار را به طریقی دقیق و اصولی انجام دهید نتیجه کار شگفت انگیز خواهد شد. دیوارهای طرح دار در دکوراسیون توالت های کوچک هم بسیار خوب جواب می دهد همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید اتاق های زیر به قدری شاد و رنگارنگ هستند که بیننده متوجه کوچکی آنها نخواهد شد.

مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید به شدت بین خانه دارهای امروزی محبوب شده طوری که اگر اینترنت را درباره طرح های کاغذ دیواری جست و جو کنید امکان ندارد این طرح ها در همان مدل های اولیه مشاهده نکنید. کاغذ دیواری جنگلی طرحی ساده دارد که فقط تعدادی درخت بدون برگ را بنمایش می گذارد اما همین طراحی باعث شده در تمامی سبک های داخلی و در تمامی اتاق ها قابل استفاده باشد. برای مثال در اتاق نشیمن، دیوار پشت تلویزیون یک مکان ایده آل برای نصب این کاغذ دیواری هاست.

ذکر این نکته ضروری است که تمام اتاق ها برای نصب کاغذ دیواری مناسب نیستند، برترین مکان برای نصب، دیوارهای مربعی یا مستطیلی عظیم با سطح کاملا صاف هستند. حتی بعداز نصب کاغذ دیواری نباید روی این دیوارها تابلو یا هر شئ دکوری دیگر اضافه کنید. بسیاری از خانه دارها طرح های کاغذ دیواری را فقط به صورت تاکیدی استفاده می نمایند به این صورت که فقط یکی از دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری می پوشانند و دیوارهای دیگر را به حال خود رها می نمایند. با این کار از مزیت های کاغذ دیواری بدون اینکه خرج زیادی کنید بهره مند می شوید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

همانطور که می دانید تنوع در مدل های کاغذ دیواری بیشتر از هر چیز دیگری است، از طرح های برجسته و فوق العاده لوکس گرفته تا طرح های ساده و برگرفته شده از طبیعت، هر کدام گروهی از مردم را شیفته خود می نمایند و به همین دلیل راه خود را به راحتی درون خانه ها باز نموده اند. البته شاید فکر کنید که کاغذ دیواری طرح دار برای محیط های کوچک مناسب نیستند اما جالب است بدانید یکی از توصیه های طراحان برای تزیین دکوراسیون محیط های کوچک مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده از کاغذ دیواری هایی با اشکال هندسی مانند چند ضلعی ها است زیرا با ایجاد خطای دید در بیننده، فضای اطراف را عظیمتر نشان می دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8407

به "مدل های تازه کاغذ دیواری طرح دار در رنگ ها و شکل های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های تازه کاغذ دیواری طرح دار در رنگ ها و شکل های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید