مخالفت نخست وزیر استرالیا با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در این کشور

به گزارش مجله هاستفا، نخست وزیر استرالیا ضمن اذعان به وجود تبعیض نژادی در این کشور، درخصوص رسیدن موج تظاهرات ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.

مخالفت نخست وزیر استرالیا با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در این کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه درخصوص کشیده شدن تظاهرات ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.

به نوشته روزنامه گاردین، موریسون در مصاحبه ای ضمن اشاره به تجمع ضدنژادپرستی در شهر سیدنی استرالیا گفت، با واردات چیز هایی که آن سوی آب های استرالیا اتفاق می افتند مخالف است.

وی اذعان کرد استرالیا نیز به لحاظ رعایت حقوق نژاد های مختلف مشکلاتی دارد که سعی شده با آن ها مقابله گردد و نیازی به مقایسه این کشور با آمریکا نیست.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه پوست که جورج فلوید نام داشت و همچنین به شروع تظاهرات هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه شنبه شب در شهر مینیاپولیس شروع شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشور ها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان شروع این اعتراضات حملات لفظی تندی علیه معترضان و رسانه ها صورت داده و خواهان سرکوب آن ها شده است.

روز سه شنبه صد ها نفر در سیدنی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در واکنش به قتل فلوید، شعار هایی نظیر زندگی سیاه پوستان مهم است و نمی توانم نفس بکشم را سر دادند.

گفته می گردد قرار است تجمعات گسترده دیگری نیز در روز های آینده در دیگر شهر های استرالیا برگزار گردد.

از آنجا که موریسون یکی از متحدان آمریکا و دارای تفکرات راست گرایانه مشابه ترامپ است، برگزاری چنین تجمعاتی در کشورش را تهدیدی برای روابط کانبرا و واشنگتن می داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4168

به "مخالفت نخست وزیر استرالیا با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نخست وزیر استرالیا با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید