ماهواره های ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو ساخته می شوند

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، گروهی از شرکت های فناوری فضایی انگلیسی مشغول توسعه ماهواره های ارتباطی جدید با فناوری پرش پرتو (beam hopping) است تا بتواند مناطق تحت پوشش خود را تغییر دهد.

ماهواره های ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو ساخته می شوند

این فناوری در حقیقت نوعی تکنیک است که به ماهواره ها اجازه می دهد با توجه به میزان تقاضا روی زمین ظرفیت سرویس رسانی خود را یک پرتو به پرتو دیگر منتقل نمایند.

ماهواره ها می توانند با این فناوری از راه دور پرتوهای خود را راهنمایی نمایند تا پوشش سرویس اینترنت در یک منطقه را ارتقا دهند مانند مناطقی که میزان استفاده از اینترنت بالا است و شبکه برای پاسخ دهی به تقاضا با چالش روبرو است.

گروهی از شرکت ها با همکاری شرکت وان وب بیش از 32 میلیون پوند از سازمان فضایی انگلیس بودجه دریافت نموده اند تا شیوه فعالیت ماهواره را در نشان دهند. قرار است این ماهواره در 2022 میلادی پرتاب گردد.

شرکت سلستیا انگلیس نیز 4.4 میلیون پوند از این بودجه را دریافت نموده تا میزان انتشار گازهای گلخانه فراوری شده در این پروژه را کاهش دهد و کارآمدی شبکه را بیفزاید.

آماندا سالوی وزیر علوم انگلیس در این باره می گوید: این فناوری می تواند طی بازه های اضطراری اینترنت سریع را فراهم کند و به ما نشان می دهد فناوری نسل پنجم اینترنت همراه چگونه به انسان یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7645

به "ماهواره های ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو ساخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره های ارتباطی با قابلیت راهنمایی پرتو ساخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید