مانور نظامی ارتش ونزوئلا در مرزهای کلمبیا

به گزارش مجله هاستفا، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن هشدار درباره حمله احتمالی کلمبیا، به نیروهای مسلح این کشور دستور داده است تا تمرینات و مانورهای نظامی را در مرز این کشور آغاز کنند.

مانور نظامی ارتش ونزوئلا در مرزهای کلمبیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه به نیروهای مسلح دستور داده است تا برای هرگونه حمله احتمالی کلمبیا در آماده باش کامل باشند.

مادورو همچنین به ارتش ونزوئلا دستور داده است تا مانورها و تمرینات نظامی را برای مقابله با هرگونه حمله کلمبیا، در مرزهای این کشور انجام دهند.

فرماندهان سابق گروه فارک کلمبیا روز پنجشنبه در یک فیلم ویدئویی که ادعا می شود در ونزوئلا ضبط شده است، تهدیداتی را علیه دولت کلمبیا مطرح کرده اند. این مساله نگرانی های زیادی را درباره تشدید درگیری های نظامی در کلمبیا و گسترش فعالیت گروهک های مسلح در ونزوئلا به وجود آورده است.

مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: به فرمانده عملیات راهبردی و همه واحدهای نظامی مستقر در مرز دستور داده ام تا در آماده باش کامل باشند... برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی از سوی کلمبیا علیه ونزوئلا.

قرار است مانورهای نظامی که هر سال برگزار می شود، امسال نیز طی روزهای 10 تا 29 سپتامبر در ایالت های مرزی ونزوئلا برگزار شود. این سومین مانور نظامی از این نوع در سال 2019 میلادی به شمار می رود.

وزارت خارجه کلمبیا حاضر به اظهار نظر در این باره نشده ولی دولت کلمبیا بارها هرگونه طرح و برنامه برای حمله به ونزوئلا را رد کرده است.

دولت آمریکا نیز که با تشدید تحریم ها و حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا، فشار زیادی را برای کناره گیری مادورو از قدرت وارد می کند، ادعا کرده است که دولت ونزوئلا به پناهگاه امنی برای گروه های مسلح کلمبیا تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 305

به "مانور نظامی ارتش ونزوئلا در مرزهای کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور نظامی ارتش ونزوئلا در مرزهای کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید