لزوم ثبت اطلاعات خانواده زندانیان در سامانه حمایت

به گزارش مجله هاستفا، رییس کل دادگستری استان کرمانن اسم کرد: در حال حاضر تمامی خانواده های زندانیان نیازمند کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند.

لزوم ثبت اطلاعات خانواده زندانیان در سامانه حمایت

به گزارش خبرنگاران کرمان؛ یدالله موحد، در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان اضافه کرد:با توجه به توسعه یاری های خیران به انجمن حمایت زندانیان و هم توسعه عایدیهای حاصل از فعالیت های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان زمینه ای فراهم شده که تمامی خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به این مطلب که خانواده های زندانیان نیازمند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بامشکلات متعددی روبرو هستند، اظهار داشت:با مشاهده میدانی شرایط خانواده های زندانیان نگاه قضات و خیران به حمایت از این خانواده ها به اندازه بسیار زیادی تغییر می نماید زیرا بسیاری از خانواده های زندانیان نیازمند در شرایطی به سر می برند که با مشاهده این شرایط دل هر انسانی به درد می آید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، یاری های اقتصادی به خانواده های زندانیان را ناچیز دانست و اضافه کرد: مستمری های ماهانه ارائه شده به خانواده زندانیان جوابگوی نیازهای آنها به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی نیست.

وی بر انتخاب یک مشاور اقتصادی به منظور هدف گزاری صحیح تر در حوزه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان تاکید کردو گفت: هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان درصدد هستند که برترین زمینه های قانونی سرمایه گذاری اقتصادی را شناسایی نموده و از این راستا یاری های ارائه شده به خانواده زندانیان را افزایش دهند.

موحد، تمرکز بر فعالیت های تولیدی را از روینمودهای اصلی انجمن حمایت زندانیان کرمان برشمرد و با اشاره به این مطلب که در امسال بالغ بر یک میلیارد تومان برای یاری به خانواده زندانیان نیازمند هزینه شده است، توضیح داد: در استان کرمان تاکید شده که قضات تصمیم گیرنده به ویژه قضات فعال در دادسراها قبل از صدور حکم نسبت به ملاقات با خانواده زندانیان و آنالیز شرایط آنها اقدام نمایند تا در نهایت حکم صادره متناسب با جرم متهم و حکمی واقعی و عینی باشد.

وی با اشاره به فعالیت نهادهای حمایتی در کشور از جمله بهزیستی و کمیته امداد اسم کرد: متاسفانه شرایطی به نحوی است که روز به روز بر مددجویان این مراکز اضافه نموده شده و با توجه به محدودیت های اقتصادی و امکاناتی، کار برای این نهادها هم سخت شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نهادهای مردمی با دست باز و به دور از چارچوب های اداری زمینه مناسب تری برای یاری به افراد در معرض آسیب دارند.

موحد یادآور شد: در معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان هم زمینه های مناسبی برای همکاری با مجموعه های دست اندرکار در جلوگیری از آسیب های اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به ورود معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان به ساماندهی شهرک صنعتی، اسم کرد: در این منطقه با جمعیت قابل توجه و با جرایم متفاوت و گسترده، اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی منطقه شروع شده است و با توجه به تدوین سند جامع ساماندهی این منطقه و بر اساس آمارهای موجود و بافت جمعیتی آن، منتظر حضور بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت های حمایتی هستیم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: فعالیت های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان باید به نحوی باشد که ماهانه عایدی داشته باشد تا بتوان یاری های لازم را به خانواده زندانیان نیازمند ارائه کرد.

سید مجتبی حسینی، توسعه یاری های اقتصادی، درمانی و آموزشی را از نیازهای خانواده زندانیان محروم دانست و اضافه کرد: خیران یاری حال بسیار خوبی برای مجموعه زندان ها هستند و کوشش می گردد که این یاری ها در راستا تعیین در انجمن حمایت زندانیان جذب شده و سپس به زندان ها اختصاص یابد تا در زمینه های مورد نظر خیران هزینه گردد.

در این نشست زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان به منظور کسب عایدی بیشتر و افزایش یاری ها به خانواده زندانیان نیازمند، فرایند احداث ساختمان تازه این انجمن، جلب یاری های خیران در حوزه درمانی مددجویان نیازمند زندان ها و راهکارهای تسهیل صدور ضمانت نامه های بانکی برای انجمن حمایت زندانیان مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8047

به "لزوم ثبت اطلاعات خانواده زندانیان در سامانه حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ثبت اطلاعات خانواده زندانیان در سامانه حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید