لحظه هایی از گویندگی ژاله علو با یادی از اوشین

به گزارش مجله هاستفا، ژاله علو مدیریت دوبلاژ سریال اوشین را در سال 1365 بر عهده گرفت؛ زمانی که تلویزیون فقط دو شبکه داشت و انصافا این سریال ژاپنی هم در آن زمان به خوبی توانست در جذب بیننده ها پیروز باشد. حالا پس از گذشت بیش از سه دهه، علو در ویدیویی نشان داده می شود که در حین دوبله یک کار مستند، از سریال سال های دور از خانه و دوبلورهای آن یاد می کند.

لحظه هایی از گویندگی ژاله علو با یادی از اوشین

به گزارش خبرنگاران، ژاله علو ـ دوبلور، بازیگر و گوینده باسابقه عرصه نمایش، تصویر و رادیو ـ است. او در آغاز جوانی گویندگی در رادیو را آغاز کرد و همواره به آن ممارست ورزیده است.

علو در این سال ها کمتر به انجام مصاحبه با رسانه ها تمایل نشان می دهد با این حال همچنان ارتباطش را با رادیو حفظ کرده است و حضور در نمایش های رادیویی به عنوان کارگردان، از علایقش محسوب می شود.

این هنرمند در تلویزیون هم حضوری درخشان داشته است. از ایفای نقش در سریالهای امیرکبیر و نقش ماندگار خاله لیلا در روزی روزگاری گرفته تا آخرین حضور تلویزیونی اش در نقش مادر مختار در سریال مختار نامه.

ژاله علو دوبله را از دهه 30 آغاز کرد و تا کنون نقش های زیادی را صداپیشگی کرده است. سریال سال های دور از خانه یا اوشین یکی از کارهایی است که علو در دهه شصت مدیریت دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

ژاله علو درباره دوبله این سریال گفته بود: اوشین 90 قسمت بود که به من دادند و ظرف دو سال و نیم روی آن کار کردم. بدون استثنا تمام گویندگانی که ما داشتیم در این پروژه همکاری کردند و کار، بسیار مورد توجه قرار گرفت. واقعا برای من دوران سختی بود. به دلیل اینکه باید ترجمه ها و دیالوگ ها را تعدیل می کردم که آن گرایش های غیرایرانی در دوبله نیاید. حتی شعر اوشین را هم باید تا حدودی تغییر می دادم چون باید طبق ادبیات کشور خودمان آن ها را دوبله می کردیم.

در ویدیوی زیر ژاله علو مشغول گویندگی در مستند حیات وحش هند به مدیریت امیرمحمد صمصامی است و همزمان از دوبله سریال اوشین و دوبلورهای آن زمان یاد می کند:

به تازگی کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه برپایی اولین دوره از جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20 از ژالو علو تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6034

به "لحظه هایی از گویندگی ژاله علو با یادی از اوشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه هایی از گویندگی ژاله علو با یادی از اوشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید