آخرین خواسته شان کانری

به گزارش مجله هاستفا، خانم روکبرون که 40 سال همسر کانری بود، به اسکاتیش میل گفته است که آخرین وصیت همسرش انتقال خاکستر او به زادگاهش در اسکاتلند بوده است

آخرین خواسته شان کانری

خبرنگاران| میشل روُکبرون، همسر شان کانری می گوید خاکستر همسرش بنا به وصیت او روی اسکاتلند پاشیده خواهد شد.

ستاره فیلم های جیمز باند در 90 سالگی و در روز 31 اکتبر در خواب و آرامش، در حلقه عزیزانش درگذشت.

به گزارش خبرنگاران؛ به نقل از نشریه اسکاتیش سان خانم روکبرون که 40 سال همسر کانری بود، به اسکاتیش میل گفته است که آخرین وصیت همسرش انتقال خاکستر او به زادگاهش در اسکاتلند بوده است.

او گفت: ما شون را به اسکاتلند برمی گردانیم. این آخرین وصیت او بود.

او می خواست خاکسترش در باهاماس و نیز موطنش اسکاتلند پخش گردد. قصد خانواده این است که هر زمان ممکن و ایمن باشد با او (به اسکاتلند) بازگردد.

امیدواریم بتوانیم برای او در اسکاتلند یک مجلس یادبود برگزار کنیم.

اخیرا، جیسون، فرزند شان کانری افشاء کرد که پدرش مدتی پیش از درگذشتش بیمار بوده است.

او به بی بی سی گفت خبر درگذشت کانری یک ضایعه غم انگیز برای مردم سراسر دنیا خواهد بود.

او گفت: روزی غم انگیز بود برای کسانی که پدرم را می شناختند و دوستش داشتند و ضایعه ای اندوه بار بود برای دنیایان که از استعداد عالی او به عنوان یک هنرپیشه لذت بردند.

شان کانری بیشتر به دلیل نقشش به عنوان جیمز باند مشهور بود. او نقش جیمز باند را در سال 1962 با دکتر نوُ شروع و در 1983 با دیگر هرگز نگو هرگز سرانجام داد و در مجموع در هفت فیلم دوصفر هفت بازی کرد.

به دنبال انتشار خبر درگذشت شان کانری به گونه ای گسترده به این بازیگر ادای احترام شده است. در میان سایر فیلم های او باید از مردی که می خواست پادشاه باشد (1975)، راهزنان زمان (1981) و ایندیانا جونز: جونز و آخرین جنگ صلیبی (1981) استیون اسپیلبرگ نام برد.

شان کانری برای بازی در فیلم کانگستری تسخیرناپذیران در سال 1987 پیروز به دریافت جایزه اسکار شد..

سِر توماس شان کانری (انگلیسی: Thomas Sean Connery ؛ زاده 25 اوت 1930 - درگذشته 31 اکتبر 2020) بازیگر اسکاتلندی بود. او بیشتر به دلیل ایفای نقش شخصیت جیمز باند در هفت فیلم بلند (شش فیلم رسمی و یک فیلم غیررسمی) شناخته می گردد.

کانری در 25 اوت 1930 میلادی در ادینبورگ در اسکاتلند به دنیا آمد.

شان کانری در سینمایی رابین و ماریان (ساخته 1976) در کنار آدری هپبورن، در نقش رابین هود بازی کرد. این اثر در سال 2018 به عنوان برترین اقتباس تاریخ رابین هود انتخاب شده است.

شان کانری از هواداران حزب ملی اسکاتلند است که خواستار استقلال این کشور از انگلستان است. او در باهاما سکونت دارد و گفته است تا زمانی که اسکاتلند مستقل نگردد در سرزمین خود اقامت نخواهد کرد.

تمامی فیلم های جیمز باندِ به تصویر کشیده توسط وی جز دسته فیلم های پرفروش بوده اند و فیلم سینمایی تاندربال با احتساب ارزش واقعی دلار به به عنوان پرفروش ترین فیلم از مجموعه فیلم های جیمز باند به شمار می رود. هری سالتزمن و آلبرت بروکلی تهیه کنندگان فیلم های باند در ابتدا کری گرانت را برای این نقش انتخاب کردند، اما او تنها به بازی در یک فیلم رضایت داد (در حالی که آن ها حداقل 5 فیلم را در نظر داشتند).

انتخاب بعدی آن ها پاتریک مک گوهان بود که در همان زمان در یک مجموعهٔ تلویزیونی نقش یک مأمور مخفی را بازی می کرد، اما وی این نقش را رد کرد. کارگردان فیلم دکتر نو، ترنس یانگ، ریچارد جانسون را برای این نقش پیشنهاد داد که Eon Productions آن را رد کرد. از نظر خالق جیمز باند، یان فلمینگ، ریچارد تاد برای این نقش مناسب بود که به دلیل اختلاف در زمان بندی کاری، نقش آفرینی وی به عنوان جیمز باند محقق نشد. در نهایت تهیه کنندگان رو به شان کانری آوردند و برای 5 فیلم با او قرارداد بستند.

اینکه گفته می گردد شان کانری در یک رقابت 6 نفره برندهٔ بازی در نقش باند شد، ناصحیح است. ازقضا چنین تستی بین 6 نفر انجام شد، اما برنده، مدلی 28 ساله به نام پیتر انتونی بود که به دلیل بی تجربگی در بازیگری رد شد. هنگامی که بروکلی و سالتزمن، کانری را دعوت کردند او بسیار غیررسمی و خونسرد ظاهر شد و بی توجهی به مقام و منزلت تهیه کنندگان و لاابالی رفتار کردن وی، توجه آن ها را جلب کرد و به قول آلبرت بروکلی زمانی که آن ها از پنجره او را نگاه می کردند که سوار اتومبیلش می گردد و آنجا را ترک می نماید، می دانستند که فرد مناسب را پیدا نموده اند. خونسردی و ریلکس بودن شان کانری، هری سالتزمن را تحت تأثیر قرار داد، به گفتهٔ او شان کانری مانند گربه ای جنگلی، فرز و بی خیال راه می رود.

یان فلمینگ در ابتدا کانری را انتخاب مناسبی برای مخلوقش نمی دانست، اما با فروش خوب فیلم دکتر نو نظر وی عوض شد و حتی در رمان های بعدی جیمز باند، اصلیتی اسکاتلندی برای باند تعریف کرد.

کانری یکبار در سال 1967 از نقش آفرینی جیمز باند خداحافظی کرد، اما کم سن بودن و عدم اقبال عمومی نسبت به بازیگر بعدی (جرج لازنبی) دست اندرکاران را واداشت تا بار دیگر از او بخواهند تا در فیلم الماس ها ابدیند در رل این شخصیت به ایفای نقش بپردازد. بعد از اتمام فیلمبرداری الماس ها ابدیند، او به جراید گفت که دیگر هرگز در نقش جیمز باند بازی نمی نماید. اما دست تقدیر 12 سال بعد وی را بار دیگر به بازی در نقش جیمز باند کشاند.

کارگردان فیلم جدید را هرگز نگو هرگز نام نهاد (براساس فیلمنامهٔ تاندربال)، زیرا کانری پس از سرانجام فیلم الماس ها ابدیند گفته بود دیگر هرگز در نقش جیمز باند بازی نخواهد کرد. گرچه فیلم متعلق به کمپانی EON نبود (این فیلم را کمپانی برادران وارنر ساخت) و گرچه اکران فیلم در فصل پاییز انجام شد، اما از نظر تجاری پرفروش ظاهر شد و از نظر منتقدین نمرهٔ بالایی را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه تنها مدت کمی قبل از اکران این فیلم (تنها چند ماه قبل) کمپانی اصلی فیلم های جیمز باند EON، فیلم اکتوپوزی را با بازی راجر مور در نقش جیمز باند پخش نموده بود، رسانه ها در فاصلهٔ اکران این دو فیلم از جنگ جیمز باند ها سخن می گفتند. کانری در سال 2005 با پروژهٔ بازی ویدئویی از روسیه با عشق همکاری داشت و صدای او بر روی کاراکتر جیمز باند در این بازی دوبله شد.

شان کانری در هفت فیلم از سری فیلم های جیمز باند نقش این مأمور مخفی را بازی نموده است:

کتر نو (1962)، از روسیه با عشق (1963)، پنجه طلایی (1964)، گلوله آتشین (1965)، تنها دوبار زندگی می کنی (1967)، الماس ها ابدی اند (1971)، هرگز دوباره نگو هرگز (1983)

کانری پس از فیلم سینمایی انجمن نجیب زادگان عجیب در هیچ فیلم سینمایی ظاهر نشد و وقتش را به نوشتن زندگینامهٔ شخصی خود اختصاص داد. او در هفت ژوئن 2005 حضور خود در فیلم چهارم ایندیانا جونز را رد کرد. با این حال او در سال 2012 شخصیت انیمیشنی سر بیلی را دوبله کرد و مجری فراوری این انیمیشن هم بود.

شان کانری در خواب در تاریخ 31 اکتبر 2020، در سن 90 سالگی، در خانه اش ناسائو در باهاما درگذشت. پسرش جیسون گفت که مدتی بود حال پدرم خوب نبوده است. یک روز بعد، همسر کانری، میشلین روکربون، فاش کرد که وی در سال های آخر زندگی خود از زوال عقل رنج می برد.

پس از اعلام خبر مرگ وی، تعدادی از بازیگران سرشناس از کانری ادای احترام کردند از جمله سام نیل، نیکلاس کیج، رابرت دنیرو، دیانا راس، تیپی هدرن، الک بالدوین، هیو جکمن، جورج لوکاس، شرلی باسی، کوین کاستنر، کاترین زتا جونز، باربرا استرایسند، جرارد باتلر، آرنولد شوارتزنگر، جان کلیز، ستاره های سابق فیلم های جمزباند جورج لازنبی، تیموتی دالتون، پیرس برازنان، و 007 فعلی دنیل کریگ. دوست دیرینه کانری، مایکل کین، او را یک ستاره عظیم، بازیگر درخشان و یک دوست فوق العاده خواند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرادید
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5868

به "آخرین خواسته شان کانری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خواسته شان کانری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید