قاسمی: از این افتخار خوشحالم ولی شیرینی آن دوران را ندارد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، مثبت شدن تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی در المپیک 2012 لندن باعث شد مدال طلای وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد این بازیها به کمیل قاسمی برسد. مدالی که هر چند بعد از هفت سال به آزادکار بااخلاق کشورمان رسید اما افتخاری بزرگ و تاریخی را برای او رقم زد.

قاسمی: از این افتخار خوشحالم ولی شیرینی آن دوران را ندارد

حالا او با داشتن یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک، بعد از دنیا پهلوان تختی، پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی در ادوار مختلف بازیهای المپیک تلقی می گردد و در جمع بزرگان این رشته نهاده شده است.

البته کمیل قاسمی به رغم کسب چنین افتخاری همچنان معتقد است کسب طلای المپیک باید در همان زمان برایش مهیا می شد، چراکه شیرینی چنین اتفاق تاریخی و ماندگاری در همان زمان بسیار بیشتر و جاودانه تر است.

کمیل در همین رابطه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قطعا از کسب مدال طلای المپیک خوشحالم، ولی آن شیرینی و لذت رفتن بر سکوی المپیک در همان زمان چیز دیگری است. یعنی همان لحظه ای که پرچم پرافتخار ایران به اهتزاز در می آید و سرود ملی کشورمان در فضای سالن طنین انداز می گردد. البته در مجموع بسیار خوشحالم که این مدال بعد از هفت سال به من رسید. هر چند که هنوز مدال به دست من نرسیده و گویا باید یک پروسه دو یا سه ماهه اداری را طی کند.

وی با اشاره به اینکه کسب این مدال، صندلی کاروان ورزشی ایران در رنکینگ بازیهای المپیک 2012 لندن را هم ارتقاء داد، گفت: تیم ایران بعد از سرانجام بازیهای المپیک لندن در رده هفدهم رنکینگ مدالی نهاده شد، اما با این مدال طلا به رده دوازدهم ارتقا یافت که این عنوان، بهترین نتیجه کاروان ورزشی ایران در کل ادوار بازیهای المپیک محسوب می گردد.

آزادکار بااخلاق تیم ملی کشتی کشورمان که چندی پیش رسما از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، اشاره ای هم به بحث جوایز قهرمانان المپیک و دریافت مابه التفاوت آن داشت و گفت: من بعد از المپیک 2012 لندن با توجه به کسب مدال برنز، 100 سکه پاداش گرفتم در حالیکه جایزه کسب مدال طلای آن بازیها، 200 سکه بود. حالا با توجه به تغییر مدالم، امیدوارهستم تا 100 سکه باقیمانده را هم دریافت کنم.

وی در سرانجام به خداحافظی از دنیای قهرمانی و برنامه های آینده هم اشاره نمود و گفت: کشتی از عشق و علاقه خاصی برخوردار است که نمی توان از آن جدا شد. 21 سال از عمرم را در کشتی بودم و جوانی ام در کشتی گذشت. در واقع هر چه دارم از کشتی است و امیدوارم بتوانم به این رشته، ادای دین کنم. البته برنامه هایی را در ذهن دارم که در آینده ای نزدیک معین و اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 188

به "قاسمی: از این افتخار خوشحالم ولی شیرینی آن دوران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: از این افتخار خوشحالم ولی شیرینی آن دوران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید