فعالیت 350 هزار ورزشکار در شهرستان تبریز

به گزارش مجله هاستفا، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز گفت: 350 هزار ورزشکار حرفه ای و غیرحرفه ای در شهرستان تبریز فعالیت می نمایند.

فعالیت 350 هزار ورزشکار در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار از، مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز گفت:127 استادیوم در سطح شهرستان تبریز فعالیت می نمایند که فقط 30 درصد سرانه ورزشی شهرستان را شامل می گردد، در برنامه پنجم توسعه باید این سرانه به یک متر می رسید، اما در جمع بندی ها و با احتساب اماکن ورزشی سایر ارگان ها سرانه ورزشی حداکثر به نیم متر می رسد.

او در مورد برنامه های ورزشی این اداره کل طی سال 98،گفت: در شهرستان تبریز، 1250 برنامه در حوزه ورزش قهرمانی، 2150 برنامه همگانی، 560 برنامه در حوزه فرهنگی آموزشی و 600 برنامه در حوزه بانوان طی سال گذشته برگزار شده که در نتایج این برنامه ها، 20 تن از ورزشکاران به مسابقات قهرمانی دنیا، 15 ورزشکار به مسابقات قهرمانی آسیا و 47 ورزشکار نیز به مسابقات بین المللی راه یافته اند.

او گفت: در شهرستان تبریز 650 باشگاه ورزشی و نزدیک به 56 استخر ورزشی به صورت خصوصی اداره می شوند که در این روز های کرونایی متحمل سختی های فراوان شده اند و به دلیل عدم توان پرداخت اجاره، 20 درصد از این باشگاه ها از سوی مالکان در معرض فروش قرار گرفتند.

مقصودی اضافه کرد: از 110 باشگاه خصوصی که متقاضی دریافت وام بودند، فقط 30 باشگاه پیروز به دریافت شده است.

او گفت: مشکل ما این است که باشگاه های ورزشی را به عنوان یک بنگاه فعال مالی کوچک در نظر نمی گیریم در حالی که باشگاهی داریم که به 10 نفر خدمات می دهند.

او با تاکید بر ارائه کد بیمه برای باشگاه های ورزشی، گفت: اعتبارات مصوب 0.27 درصد برای اداره ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه از 40 میلیارد تومان سهم استان در بخش ورزش که 22 میلیارد تومان سهم تبریز است، فقط 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از آن به تبریز تخصیص یافته است.

مدیر ورزش و جوانان تبریز گفت: این مقدار بودجه حتی برای مجموعه یادگار امام تبریز کافی نیست چرا که این مجموعه ردیف بودجه ندارد و تا به امروز نیز از اعتبارات ملی یک ریال هم یاری نشده است، تنها برای آماده سازی چمن مسابقه باشگاه تراکتور در یادگار امام، 500 میلیون تومان هزینه می گردد.

او گفت: از بودجه تامین و تجهیز که معادل 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تا به امروز 80 درصد تخصیص یافته است، که 550 میلیون تومان نقدی و مابقی با اوراق دوساله و سه ساله بوده که آن هم با افت اوراق روبرو شدیم.

او در انتها با اشاره به این که بودجه ورزشی شهرستان در طی سال های گذشته با وجود افزایش قیمت ها، ثابت بوده است، گفت: سال جاری با عنایت نمایندگان محترم، مجموعه یادگار امام تبریز در ردیف بودجه ای قرار گرفته است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4932

به "فعالیت 350 هزار ورزشکار در شهرستان تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 350 هزار ورزشکار در شهرستان تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید