عراق، ورود برهم صالح به اربیل ، درخواست دستگاه های امنیتی از تظاهرات کنندگان برای دوری از مراکز دولتی

به گزارش مجله هاستفا، ورود برهم صالح به اربیل، تکذیب آتش سوزی در ساختمان وزارت دادگستری، درخواست نیروهای امنیتی از تظاهرات کنندگان برای دوری از ادارات دولتی و تازه ترین تحرک جریان صدر از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

عراق، ورود برهم صالح به اربیل ، درخواست دستگاه های امنیتی از تظاهرات کنندگان برای دوری از مراکز دولتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دادگستری عراق امروز دوشنبه بروز آتش سوزی در ساختمان این وزارتخانه در پی اعتصاب تظاهرات کنندگان در پل الاحرار را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عراق، ثائر الجبوری سخنگوی رسمی وزارت دادگستری عراق در بیانیه ای اعلام نمود فاروق امین الشوانی وزیر دادگستری به تماس های خود با نیروهای امنیتی و نیروهای حمایت از وزارت برای اطلاع از وضعیت امنیتی ادامه می دهد که هدف از این تماس ها، حفظ جان و اموال شهروندان است.

وی افزود تظاهرات کنندگان لاستیک هایی را در نزدیکی ساختمان وزارت دادگستری آتش زدند که برخی رسانه ها اعلام نمودند این آتش سوزی در وزارت دادگستری رخ داده است. وی بر اهمیت اینکه رسانه ها اخبار و اطلاعات را به دقت و با واقع گرایی با هدف حفظ امنیت عمومی و حفظ جان مردم به عنوان یک مسئولیت جمعی منتقل کنند، تاکید کرد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم گفته بود گروه هایی که به منطقه الصالحیه حمله کرده بودند به سمت وزارت دادگستری حرکت کرده بودند که نیروهای حفظ امنیت با آنها مقابله کرده و توانستند آنها را متفرق کنند.

تازه ترین تحرک جریان صدر

محمد الغزی از کنندگان ائتلاف سائرون به رهبری جریان صدر از ارائه درخواست برای استیضاح عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ریاست مجلس خبر داد.

الغزی به السومریه گفت ائتلاف سائرون به صراحت اعلام می کند که گام های قانونی و مبتنی بر قانون اساسی را در راستای حمایت از خواسته های مشروع اتخاذ خواهد کرد از جمله تعلیق عضویت خود در مجلس کنندگان در اعتراض به هدف قرار دریافت تظاهرات کنندگان و اعتصاب در داخل مجلس، ائتلاف سائرون از حضور خود در مجلس استفاده کرده و طی سه روز اخیر، هسته ای را تشکیل داده که شب و روز در حال فعالیت بوده و با آرامش به جمع آوری ادله و اطلاعاتی از بغداد پرداخته که نخست وزیر را محکوم کرده و از خواسته های ما برای استیضاح و سلب اعتماد کمک می کند.

شبکه السومریه گزارش داد ائتلاف سائرون پرونده استیضاح عادل عبدالمهدی را تکمیل کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

ورود برهم صالح به اربیل

خبر دیگر اینکه برهم صالح رئیس جمهوری عراق امشب وارد اربیل در اقلیم کردستان عراق شد تا اوضاع کنونی عراق را بررسی کند.

الفرات در این باره گزارش داد برهم صالح با هدف مشارکت در نشستی که قرار است نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان فردا سه شنبه با احزاب اقلیم و با حضور نخست وزیر و رئیس مجلس این منطقه برگزار کند، وارد اربیل شده است. صالح همچنین در نشست بارزانی با احزاب کردستانی شرکت می کند. قرار است رئیس جمهوری عراق نشست ها و دیدارهایی با رهبران سیاسی اقلیم با هدف بررسی اوضاع عراق و منطقه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، مسئله تعدیل قانون اساسی یکی از پرونده هایی است که رئیس جمهور عراق با مسئولان اقلیم در اربیل بررسی خواهد کرد.

برهم صالح امروز دوشنبه همچنین با شماری از کنندگان مجلس کنندگان آمریکا به ریاست آدام اسمیث کننده حزب دموکرات و رئیس کمیته نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر برهم صالح، رئیس جمور، امروز دوشنبه هیئتی از اعضای مجلس کنندگان آمریکا به ریاست آدام اسمیت رئیس کمیته نیروهای مسلح این کشور را در کاخ السلام به حضور پذیرفت.

این بیانیه آورده است در این دیدار که ماتیو تولر سفیر آمریکا در بغداد حضور داشت، راههای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور و توسعه همکاری مشترک در راستای منافع دو ملت دوست بررسی شد.

این بیانیه افزود در این دیدار بر حمایت از طرح ها و اقدامات اصلاحی عراق برای تحقق خواسته های شهروندان از طریق اصلاح مجموعه سیاسی و ا قتصادی و فراهم کردن زندگی آزاد و بهتر برای مردم تاکید شد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار همچنین تحولات جنگ با تروریسم و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بررسی شد.

درخواست نیروهای امنیتی از تظاهرات کنندگان

الفرات گزارش داد نیروهای امنیتی از تظاهرات کنندگان خواسته اند از ادارات و ساختمان های دولتی دور شوند و به اماکنی که برای تظاهرات اختصاص یافته برگردند.

بیانیه سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره تحولات امنیتی امشب بغداد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امشب بیانیه ای درباره تحولات امنیتی بغداد صادر کرد. خلف در این بیانیه خاطر نشان کرد تدابیر ضروری از سوی نیروهای حفظ امنیت از طریق دور کردن گروه هایی که اقدام به آتش زدن رستوران بعلبک در مرکز بغداد می کردند، صورت گرفت و نیروهای امنیتی آنها را متفرق کردند.

بر اساس گزارش الفرات، شماری از معترضان به منطقه العلاوی در بغداد وارد شده و در برابر ساختمان نخست وزیری تظاهرات کردند که نیروهای امنیتی توانستند اوضاع را به کنترل خود درآورند.

تیراندازی در اربیل در شمال عراق

الفرات از تیراندازی در بازاری در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد. بر اساس این گزارش، در جریان تیراندازی در بازاری در اربیل، چند نیروی پلیس محلی زخمی شدند.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1251

به "عراق، ورود برهم صالح به اربیل ، درخواست دستگاه های امنیتی از تظاهرات کنندگان برای دوری از مراکز دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ورود برهم صالح به اربیل ، درخواست دستگاه های امنیتی از تظاهرات کنندگان برای دوری از مراکز دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید