عراق، شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق علیه مزدوران آمریکا

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق از سه محور برای سرکوب بقایای گروه تروریستی داعش اطلاع داد.

عراق، شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق علیه مزدوران آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری السومریه، یحیی رسول سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح الدین و مرزهای آن از 3 محور به دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت عملیات مشترک اطلاع داد.

رسول با صدور بیانیه ای سه محور معین شده در این عملیات را به شکل زیر توضیح داد:

وزارت دفاع به وسیله فرماندهی نیروهای زمینی، به نمایندگی از بخش هایی از فرماندهی عملیات صلاح الدین، فرماندهی عملیات سامرا و فرماندهی عملیات دیالی، و بخش هایی از لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه.

وزارت کشور: واحدهای فرماندهی نیروهای پلیس فدرال، فرماندهی تیم واکنش سریع، گروه های ضربت و ادارات پلیس تاکتیکی و همچنین واحدهای پلیس فدرال در داخل مقر پیشرفته فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک.

هیئت حشد شعبی: بخش هایی از تیپ های حشد شعبی در دیالی و صلاح الدین و سامرا و کرکوک. همچنین طبق اطلاعات شناسایی دقیق از همه مراکز اطلاعاتی که در این عملیات مشارکت دارند٬ عملیات مذکور همچنین با پشتیبانی فرماندهی نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش و نیز ائتلاف بین المللی انجام می گردد.

یحیی رسول افزود که این عملیات با هدف تفتیش و پیگرد عناصر تروریستی و تحت تعقیب٬ یافتن مخفیگاه های گروه تروریستی داعش و تجهیزات جنگی آن و تقویت امنیت و ثبات در این مناطق، مساحتی به وسعت 4853 کیلومترمربع را مورد هدف قرار می دهد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4481

به "عراق، شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق علیه مزدوران آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، شروع مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق علیه مزدوران آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید