عبور کشورهای آسیا - پاسفیک از پیک بیماری کووید 19

به گزارش مجله هاستفا، کشورهای منطقه آسیا - پاسفیک از پیک بیماری کووید 19 عبور کرده و مقامات این کشورها در نظر دارند تا فعالیت های اقتصادی را از سر بگیرند.

عبور کشورهای آسیا - پاسفیک از پیک بیماری کووید 19

به گزارش ایسنا، همزمان که دولت های سراسر جهان به دنبال ترمیم خسارت های اقتصادی ناشی از همه گیری کروناویروس هستند، کشورهای حوزه آسیا - پاسفیک اعلام کرده اند برنامه ریزی ها برای بازگشایی محتاطانه مراکز تجاری انجام گرفته است.

در هنگ کنگ، کره جنوبی و استرالیا به شهروندان اجازه داده شده در روزهای آینده در مدارس و محیط های کار خود حضور داشته باشند چرا که میزان ابتلا به بیماری کووید 19 کاهش یافته است.

روز سه شنبه مقامات هنگ کنگ از برنامه ریزی هایی برای بازگشایی مدارس، سینماها، کافه ها و سالن های آرایش از روز جمعه خبر دادند. بنابر آمارهای رسمی در این کشور حدود 1041 نفر به کروناویروس آلوده شده و چهار تن نیز جان خود را از دست داده اند.

در کره جنوبی نیز که در ابتدای شیوع کروناویروس به یکی از کانون های این بیماری تبدیل شده بود قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی از امروز (چهارشنبه) با جدیت کمتری اجرا شده و دانش آموزان از روز دوشنبه در مدرسه حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین تایلند که 2987 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 و 54 مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده از روز دوشنبه محدودیت ها را کاهش داده و رستوران ها، سالن های آرایش و بازارهای روباز اجازه فعالیت پیدا کرده اند.

در ویتنام که تنها 271 مورد ابتلا به کووید19 گزارش شده روال زندگی افراد به تدریج در حال عادی شدن است.

به گزارش روزنامه گاردین، دولت استرالیا نیز روز چهارشنبه گفت: به دنبال روش هایی هستیم تا فعالیت اقتصادی از ماه جولای آغاز شود. به گفته نخست وزیر این کشور در جلسه دولت، پروتکل سلامت مورد بررسی قرار می گیرد تا مراکز تجاری بتوانند در محیط و شرایطی ایمن فعالیت خود را داشته باشند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3940

به "عبور کشورهای آسیا - پاسفیک از پیک بیماری کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور کشورهای آسیا - پاسفیک از پیک بیماری کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید