عبدالسلام: درباره سرنوشت یمن در داخل تصمیم گیری می گردد نه در خارج

به گزارش مجله هاستفا، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که درباره سرنوشت این کشور در داخل تصمیم گیری می گردد.

عبدالسلام: درباره سرنوشت یمن در داخل تصمیم گیری می گردد نه در خارج

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که صلح به وسیله توقف تجاوز، سرانجام محاصره یمن و خروج نیروهای بیگانه محقق می گردد، در غیر این صورت هرگونه اقدام، صرفا کوشش مذبوحانه ای برای سازماندهی مجدد مزدوران و استفاده از آنان برای افزایش تنش در یمن است.

وی اضافه نمود: درباره حال و آینده یمن در داخل یمن تصمیم گیری می گردد و هرگونه فعالیت خارج از مرزهای آن عبارت است از نمایشهای طنزی که کشورهای ائتلاف متجاوز انجام می دهند.

عبدالسلام تاکید نمود که ملت یمن برای اقدامات غیرقانونی در خارج از مرزهای کشورشان که از طرف گروه های غیرقانونی انجام می گردد، هیچ اهمیتی قائل نیستند.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن سحرگاه امروز با صدور بیانیه ای تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری منتقل کرد .رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت.

رئیس جمهور مستعفی یمن دلیل این تصمیم را تکمیل اجرای ماموریت های مرحله انتقالی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکرات ریاض چهارشنبه گذشته در عربستان شروع به کار کرد. برگزاری این نشست با شعار معین فرایند آینده سیاسی یمن، در شرایطی صورت گرفت که با وجود دعوت از انصارالله و دولت نجات ملی در صنعا برای حضور در این نشست از سوی شورای همکاری خلیج فارس، اما نمایندگان این گروه و دیگر متحدان آن با رد صلاحیت عربستان سعودی به عنوان دشمن اصلی یمن برای برگزاری چنین نشستی، هرگونه مذاکره در شرایط تداوم جنگ و محاصره و فشار علیه مردم یمن را نامشروع و فاقد نتیجه مثبت برای حفظ منافع ملی یمن بیان کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10075

به "عبدالسلام: درباره سرنوشت یمن در داخل تصمیم گیری می گردد نه در خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالسلام: درباره سرنوشت یمن در داخل تصمیم گیری می گردد نه در خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید