طرح های لوکس اتاق کودک پسرانه بهمراه سرویس کامل تخت و کمد

به گزارش مجله هاستفا، حق هر کودکی است که محیطی مخصوص به خودش را در خانه داشته باشد، این موضوع از لحاظ روانی نیز مهم بوده و تاثیر مثبتی بروی شخصیت کودک می گذارد. در این پست با طرح های جالب اتاق کودک پسرانه آشنا خواهید شد که تنها هدفشان برآورده کردن نیازها و ایجاد محیطی خلاقانه، شاد و راحت برای کودک بوده است. طراحی تمام اتاق ها از سبک ویمزیکال یا خیالی الهام گرفته شده که البته تمی بچگانه و جذاب دارند، در کنار این طرح ها، بعضی عناصر پیچیده و لوکس نیز برای شیک نشان دادن دکوراسیون بکار گرفته شده اند.

طرح های لوکس اتاق کودک پسرانه بهمراه سرویس کامل تخت و کمد

نتیجه استفاده از ایده های مختلف، خلق اتاق هایی زیبا، جالب، رنگارنگ و صد البته با کارایی بالا شده است. شکل های زیر بخوبی نشان می دهند که اتاق کودک پسرانه یا دخترانه نباید فقط برای استراحت و خوابیدن و یا نهایتا انجام تکالیف او طراحی شده باشد، یک اتاق مناسب علاوه بر استراحت کودک، محلی برای پرورش ذهنی و فکری نیز محسوب می گردد. اتاق های زیر طوری طراحی شده اند که همراه با سن کودک رشد نموده و هیچ وقت از مد و تازگی نمی افتند.

وسایل و عناصر به کار رفته در این اتاق ها به خوبی نشان می دهند که با اتاقی پسرانه روبرو هستیم چون در آنها نمی توان نشانه هایی از دخترانه بودن را یافت! همچنین این اتاق ها از آنجایی که در زمان طراحی، به شدت استادانه دیزاین شده اند به خوبی و در هر زمانی می توان آن را برای هر سنی نه فقط به عنوان اتاق کودک پسرانه بلکه بعنوان اتاق نوجوان پسرانه نیز تغییر داده و مورد استفاده قرار داد؛ این همان قدرت طراحی در ایجاد فضایی مناسب در مکانی محصور همراه با امکان تغییرات اساسی در مواقع ضروری است.

اولین اتاقی که آنالیز خواهیم کرد شاید از لحاظ مساحت خیلی عظیم بنظر برسد اما تزیین و طراحی مساحت های عظیم هم مصائب و مسائل مخصوص به خودش را دارد که این اتاق به خوبی از پس آنها برآمده است. مساحت این اتاق 19.6 متر است و با هر متر و معیاری عظیم محسوب می گردد اما بازهم در این فضای عظیم از رنگ روشن و شاد زرد در کنار رنگ های خنثی استفاده شده. اتاق خواب دوم هم مانند مدل اول است اما در اینجا از رنگ لطیف سبز استفاده شده، همچنین عناصر چوبی نیز حضوری چشم گیر در دکوارسیون اتاق دارند.

چنانچه قصد استفاده از رنگ های زرد و سبز در طیف های مختلف برای زیبا شدن اتاق کودک پسرانه مانند این تصاویر دارید لزومی ندارد حتماً به وفور و در تمامی بخش های اتاق از آنها استفاده نمایید این موضوع دقیقاً در تصویر اول و استفادۀ مناسب و بسیار حرفه ای رنگ زرد تعیین است؛ فقط در کمدها و قسمت کوچکی از میز و دیوار از رنگ زرد استفاده شده و سایر قسمت ها به رنگ روشن می باشند.

در تصاویر بعدی نیز از رنگ سبز فقط به شکلی محدود و البته استادانه در بخش هایی تعیین از اتاق کودک پسرانه استفاده شده است و رنگ قالب، همان سفید یا کرم می باشد. به راحتی می توان با یاری دریافت از رنگ های متنوع و جذاب در اتاق های کودک، جذابیت را به آنها تزریق کرد بدون اینکه شلوغ کاری و رنگارنگی بیش از حدی ایجاد کنیم.

اتاق کودک پسرانه حتما نباید پر از رنگ های سرد و ساکن باشد، قرار دادن رنگ هایی گرم و شاد برای هر اتاق خوابی یک ویژگی مثبت محسوب می گردد. در شکل زیر مشاهده می کنید که رنگ فیروزه ای چقدر زیبا با رنگ سفید و لوازم چوبی اتاق ترکیب شده. البته این اتاق نسبت به مدل های قبلی تمی بچگانه تر دارد اما رنگ های لطیف و گرم بکار رفته در اتاق به آن قابلیت پیشرفت و تازگی می دهد. نکته جالب دیگر مبل کنار پنجره است که برای اتاق خواب کودک فوق العاده عالی جواب می دهد. قفسه ها و کمد لباس نیز توکار هستند تا فضای زیادی از داخل اتاق اشغال ننموده و زیبایی دکوراسیون لطمه نزنند.

طراحی اتاق خواب برای نوزاد بیشتر از اینکه برای خود نوزاد باشد برای پدر و مادر است چرا که نوزاد چیزی از اتاق خوابش بخاطر نمی آورد و برایش مهم نیست که چه دکوراسیونی ترتیب داده شده. بنابراین طراحی اتاق نوزاد پسرانه یا دخترانه فرصت خوبی برای پدر و مادر است که یاد خاطرات خوش بچگی نموده و علایق و سلایق و تخیلات آن موقع خود را وارد دکوراسیون اتاق خواب فرزندشان نمایند. دیزاینی که در شکل های زیر مشاهده می کنید همین شرایط را دارد. البته طراحی طوری صورت گرفته که برای سنین عظیمسالی کودک نیز مناسب باشد. همچنین به راحتی و البته با کمی صرف زمان و هزینه نیز می توان چند سال بعد، دکوراسیون اتاق را دقیقاً مطابق با سن کودک تغییر داد. اصولاً طراحی اتاق کودک پسرانه و اتاق نوزاد پسرانه و دخترانه کار سختی نیست و می توان با کمی دقت و توجه به نشانه های مختص پسران و دختران، این کار را به خوبی به انتها رساند فقط کمی دقت و البته جستجو احتیاج دارد.

ترکیب رنگ های قوی و روشن در دیزاین اتاق کودک پسرانه خیلی خوب نتیجه می دهد، همینطور ترکیب رنگ های روشن با سایه های کم رنگ بژ و قهوه ای نیز برای اتاق پسرانه عالی است. برای پسرهای جوان و نوجوان دیوارهای خاکستری با مبلمان تیره و عناصر دکوری قرمز و آبی حسابی چشم گیر و شیک جلوه خواهند کرد. پسرهای انرژیک و فعال رنگ های نارنجی و قرمز و لوازم چوبی قهوه ای را بیشتر می پسندند پس بهتر است حتی به میزان اندک هم که شده این رنگ ها را به دکوراسیون اضافه کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

اگر آبی رنگ مورد علاقه شماست، می توانید از سایه و تناژهای بسیار متفاوت آن بهره ببرید. آبی آسمانی روی دیوارها را می توان با روتختی، پرده ها و سایر لوازم دکوری به رنگ آبی تیره تر به زیبایی ترکیب کرد. برای افزایش جذابیت دکور قرار دادن بالش های سبز یا نارنجی روی تخت بسیار خوب جواب خواهد داد. از آنجایی که دوران کودکی هم خیلی زود سپری می گردد بهتر است تم اتاق را خیلی بچگانه انتخاب نکنید و در عوض موضوعات مورد علاقه کودک را با یاری لوازم قابل تعویضی مثل چراغ مطالعه یا چراغ خواب، دکوری های روی قفسه و استیکرها به دکوراسیون اضافه کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5842

به "طرح های لوکس اتاق کودک پسرانه بهمراه سرویس کامل تخت و کمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های لوکس اتاق کودک پسرانه بهمراه سرویس کامل تخت و کمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید