ضرورت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه سراوان رشت در زمان مقرر

به گزارش مجله هاستفا، استاندار گیلان بر ضرورت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت در زمان مقرر تاکید نمود.

ضرورت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه سراوان رشت در زمان مقرر

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به بازدید یک ماه گذشته خود از مراحل پایانی پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت و اعلام پیشرفت فیزیکی تا 95 درصد پروژه های مرتبط با پسماند در نقاط مختلف استان گفت: با توجه به نگاه های ویژه در سطوح ملی باید پیگیری و رصد ها استمرار داشته باشد تا پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

او به وعده پیمانکار پروژه تصفیه خانه زباله سراوان و نیز شهرداری رشت در مورد پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت اشاره نمود و با تاکید بر ضرورت بهره برداری در زمان مقرر اضافه نمود: جا دارد مجددا از صبوری و همکاری مردم سراوان که در سال های اخیر متحمل دشواری هایی شده اند، قدردانی کنم.

استاندار با اشاره به احتیاج بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت گفت: در این خصوص پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبارات به صورت مستمر در دستور کار است.

زارع بر لزوم تشکیل جلسات شهرستانی مدیریت پسماند و ضرورت جذب سرمایه گذاران توسط فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی برای فعالیت در حوزه صنایع پاک تأکید کرد و گفت: جمع آوری اصولی و بهداشتی پسماند بیمارستانی، انتقال، بی خطرسازی و دفن آن مورد تأکید است که خوشبختانه نگرانی و دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد و البته باید به صورت مستمر مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

او به انجام مطالعات میدانی موثر توسط یکی از مراکز تحقیقاتی ملی پیرامون موضوع پسماند اشاره نمود و اضافه نمود: طرح جامع مدیریت پسماند، نقشه راه ماست و تجمیع محل دفن زباله یکی از موضوعات مهم این نقشه راه است که در حال نیل به این سمت هستیم.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهره مندی از برنامه های ابلاغی در سطح ملی همچون تسهیلات ارزان قیمت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای تأمین ماشین آلات مورد احتیاج روستایی از جمله جمع آوری زباله تأکید کرد.

زارع توضیح داد: امیدوارم با فعال کردن تعاونی های روستایی توسط بخشداران و دهیاران و دریافت درخواست ها به زودی شاهد ورود حجم بالایی از ماشین آلات به استان باشیم.

او با بیان اینکه پسماند تنها یک مسئولیت بخشی و محدود به دولت نیست، گفت: این موضوع اساسی، بنیادین و بسیار مهم است و بیش از پیش باید به دغدغه همه نهاد ها و عموم شهفرایندان تبدیل گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جامعه و افکار عمومی در سال های اخیر نسبت به مسائل زیست محیطی خصوصا پسماند حساسیت خاصی دارند، اضافه نمود: در این راستا حمایت نهاد ها و فعالان مدنی و سمن های حامی محیط زیست بسیار موثر بوده است.

زارع ادامه داد: به طور قطع پشتیبانی از آ ها می تواند نقش اثرگذاری در همراهی مردم با برنامه ها و سیاست های اتخاذ شده در این حوزه به ویژه تفکیک زباله از مبدأ داشته باشد که البته در این راستا فعالیت های خوبی در استان شکل گرفته است.

او گفت: موضوع پسماند و اثرات مخرب آن یکی از دغدغه های دولت در استان های شمالی است که خوشبختانه در سال گذشته و ماه های اخیر کوشش های خوبی شکل گرفته و در حال اجرا است.

استاندار گیلان به وجود اراده حل مشکل پسماند در سطح ملی و استان اشاره نمود و گفت: باید سرعت عمل را در جهت تحقق این مهم افزایش دهیم و امیدواریم با به ثمر نشستن این کوشش ها شاهد پاکسازی گیلان سرسبز از مسائل پسماند باشیم.

زارع با بیان اینکه در بحث آموزش مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا کوشش های خوبی اجرا شده، اما کافی نیست، اضافه نمود: باید با همکاری سمن ها و نیز آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت دانش آموزان، حرکت های جدی و مستمر شکل گرفته در این زمینه ادامه یابد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

او بر ضرورت بهره گیری از ابزار های نوین در جهت کاهش فراوری زباله و تفکیک از مبدأ تأکید و توضیح داد: برنامه های پیروز بسیاری از کشور ها در استفاده از پسماند برای فراوری انرژی به عنوان الگو می تواند علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست و اثرات سوء آن، موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کشورمان گردد و در این خصوص از سرمایه گذاران فعال در این حوزه باید حمایت گردد.

در این کارگروه علاوه بر فرماندار شهرستان رشت که حضور داشت؛ فرمانداران شهرستان های لنگرود، رودسر و بندرانزلی نیز به وسیله ارتباط تصویری؛ گزارشی از فرایند انجام پروژه های در دست اقدام حوزه پسماند شهرستان ها ارائه کردند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4508

به "ضرورت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه سراوان رشت در زمان مقرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه سراوان رشت در زمان مقرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید