مزایا و معایب گردشگری، نحوه صحیح سفر با احترام

به گزارش مجله هاستفا، گردشگری یکی از مهم ترین صنایع جهان است. اگرچه از تاثیرات مثبت گردشگری از جمله ایجاد شغل، تحرک اقتصادی، ورود ارز نمی توان چشم پوشی کرد اما تاثیرات منفی این صنعت نیز غیرقابل انکار است. گردشگری مسئولانه که با نام های گردشگری پایدار و گردشگری سبز نیز شناخته می شود، در تلاش برای کاهش اثرات منفی گردشگری است.

مزایا و معایب گردشگری، نحوه صحیح سفر با احترام

در سراسر جهان، 44 کشور برای حداقل 15 درصد از نیروی کار و تولید ناخالص ملی خود به جهانگردی متکی هستند. بسکمک از این کشورها، جزیره ای یا کشورهایی هستند که اقتصاد یا بخش تجاری بسیار پیشرفته ای ندارند. همانطور که آژانس سازمان ملل متحد، سازمان جهانی جهانگردی می گوید، افزایش جهانگردی می تواند اقتصاد محلی، بحث فرهنگی و فرصت های شغلی کشورهای در حال توسعه را تقویت کند. با این حال، اگر کشورهای در حال توسعه صرفاً به بخش جهانگردی وابسته باشند و توسعه زیرساخت ها و سایر خدمات ضروری را کنار بگذارند، مضرات جهانگردی می تواند بیشتر از مزایای آن باشد.

مزایا

برای کشورهای در حال توسعه، مزایای جهانگردی عمدتاً پولی است. یک صنعت جهانگردی در مقیاس بزرگ مانع از کار کردن مشاغل بزرگتر و مضرتر می شود. شرکت های کوچک جهانگردی که بر روی این صنعت کار و تحقیق می کنند، شرکت های بزرگ سرمایه دار را از آلوده کردن هوا یا اصالت بخشیدن به خانه های مردم باز می دارند.

صنعت جهانگردی منطقه ها مختلف سفر را در بر می گیرد که به اکثریت جمعیت یک کشور اجازه می دهد تا به کار مشغول شوند. این مکان های استخدامی شامل هتل ها، آژانس های کرایه اتومبیل، رستوران ها، شرکت های تور، فروشگاه های سوغات و فروشگاه های تجهیزات و غیره است.

سود حاصل از جهانگردی را می توان برای زیرساخت های بهتر، آموزش، تأمین بودجه تلاش های حفاظتی و ایجاد راه های مسئولانه تر برای گردش در کشور سرمایه گذاری کرد. بدون جهانگردی، بسکمک از کشورها سطح دسترسی به آموزش و زیرساخت ها را نداشتند. علاوه بر این، جهانگردی به میزبانان و بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا فرهنگ های خود را به اشتراک بگذارند و با گروه های مختلف مردم ملاقات کنند. از طریق تعاملات محترمانه می توان به دید وسیع تری از جهان از طرف هر دو طرف دست یافت. با سرمایه گذاری مجدد پول به دست آمده در کشور،جهانگردی و جاذبه های آن می توانند رشد کنند و چرخه مثبتی برای کشور ایجاد کنند.

معایب

با روشی که صنعت جهانگردی در حال حاضر اداره می شود، ممکن است معایب جهانگردی تا حد زیادی از مزایای آن در یک کشور بیشتر باشد. اولین عاملی که باید در نظر گرفته شود آسیب های زیست محیطی است. وقتی کشوری دارای جاذبه جهانگردی بالایی باشد، تعداد افرادی که یک فضا را اشغال می کنند به شدت افزایش می یابد. در نتیجه انتشار گازهای مونوکسید کربن می تواند به دلیل تأثیر استفاده از هواپیما و خودرو بر محیط زیست کشور افزایش یابد. بسکمک از کشورها با ویرانه های باستانی یا جاذبه های طبیعی نیز در خطر تخریب یا فرسایش با ترافیک قابل توجه و تعامل انسانی هستند. علاوه بر این، گیاهان و جانوران می توانند در منطقه ها کاهش یابند یا الگوهای رشد و مهاجرت خود را در هنگام سرریز شدن انسان ها تغییر دهند. تردد پا و لمس مداوم نیز می تواند به آرامی پایداری سازه های باستانی را کاهش دهد.

یکی از مزیت هایی که به اشتراک گذاری فرهنگ ها نقض می شود. در حالی که این یک تعامل عالی از باورها و آداب و رسوم است، می تواند برای فرهنگ کشور میزبان مخرب باشد. یکی از راه هایی که می توان به فرهنگ ها بی احترامی کرد، تجاری سازی فرهنگ کشورهاست. هنگامی که جهانگردی رونق می گیرد، صنایع بزرگ به فروش می رسند و نمادهای فرهنگ ها یا لباس های سنتی را به فروش می رسانند و به باورهای بومی کشورها بی احترامی می کنند و می توانند برای مردم ساکن آنجا مضر باشند. علاوه بر این، رفتار ضعیف جهانگردانی که به قوانین رفتاری گفته می شود یا ناگفته به مردم بومی بی احترامی می کنند و یا اعتقادات مقدسی را که در داخل کشور وجود دارد، تضعیف می کند.

همچنین، برای بسکمک از کشورها، جهانگردی یک اتفاق فصلی است. برای افرادی که در صنعت جهانگردی کار می کنند، شغل آن ها فقط برای چند ماه قابل دوام است و پس از پایان فصل، بسکمک از آن ها بدون درآمد می مانند. بسکمک از این مشاغل نیز فاقد مزایایی هستند که مشاغل دیگر بخش ها ارائه می کنند. کارگران جهانگردی اغلب بدون بیمه یا مستمری هستند. ناگفته نماند که کسب و کارهای خارجی تمایل دارند از شرکت های حاضر در این کشورها پیشی بگیرند و کسب و کارهای کوچک را مجبور به تعطیلی کنند. در نتیجه، کسب و کارهای خارجی اکثریت سود حاصل از جهانگردی را حفظ می کنند، در حالی که کسب و کارهای محلی درآمد خود را از دست می دهند و اینموضوع به مشاغل کوچک و اقتصادهای محلی آسیب می زند.

همانطور که قبلاً گفته شد، سود حاصل از جهانگردی اغلب مجدداً در صنعت سرمایه گذاری می شود. با این حال، با توسعه زیرساخت های نابرابر، صنعت جهانگردی می تواند به طور ناخواسته خود را بدون کمک به سایر بخش های حیاتی کشور حفظ کند. به این ترتیب، بسکمک از کشورها در نهایت به ایجاد نقاط داغ جهانگردی می پردازند در حالی که بقیه کشور آسیب می بینند. در این کشورها، شکاف های اجتماعی-اقتصادی قابل مشاهده ای بین افراد ثروتمند و فقیر وجود دارد. تمرکز عمدتاً بر صنعت جهانگردی و مکان های مجذوب کننده، جوامع محروم را در معرض خطر بی ثباتی اقتصادی قرار می دهد. علاوه بر این، کشورهایی که صرفاً در جهانگردی سرمایه گذاری می کنند، در برابر سقوط سریع اقتصادی آسیب پذیر هستند، زیرا بخش های کاری آن ها به طور ناموزون متعادل هستند. اگر یک بلای طبیعی، ناآرامی سیاسی یا همه گیری بی سابقه رخ دهد، این کشور درآمد هنگفتی را از دست می دهد و باعث رکود اقتصادی می شود که برخی از کشورها ممکن است به طور قابل توجهی برای پس زدن از آن تلاش کنند.

راه های سفر با احترام

مهم ترین قدم برای یک جهانگرد محترم، این است که یک جهانگرد تحصیل کرده باشید. درک و احترام به فرهنگ و مردم کشور امری حیاتی است. با تضعیف نکردن فرهنگ و باورهای کشورهای جهانگردی، مردمی که در آنجا زندگی می کنند استقبال بیشتری از جهانگردان خواهند داشت و فرهنگ ها می توانند بدون ترس از تجاری سازی شکوفا شوند.

آگاهی از محیط زیست نیز برای بقای این کشورها مهم است. احترام به زمین و بناهای یک کشور زیبایی کشورها را حفظ می کند و زمین را تمیز و آماده برای توسعه بیشتر نگه می دارد. بسکمک از کشورها از نظر زیست محیطی تحت فشار هستند، بنابراین کاهش آلودگی یا ردپای کربن شما در یک کشور خارجی می تواند به کاهش فشار کمک کند.

حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی موجود در این کشورها می تواند به اشتغال جوامع محلی و حمایت از اقتصاد کلی کمک کند. با رشد کسب وکارهای محلی، افراد بیشتری فرصت اشتغال در خارج از بخش جهانگردی را خواهند داشت و اقتصاد می تواند در درون خود رشد کند.

با آموختن مزایا و معایب جهانگردی و اینکه چگونه می توان شیوه سفر را بهبود بخشید، صنعت جهانگردی می تواند به سمت بهتر شدن تغییر کند و از کشورهایی که میزبان مردم از سراسر جهان هستند حمایت کند.

سفر مسئولانه کار عجیب و سخت نیست. تنها با رعایت چند مورد می توانید، سفری سبز داشته باشید. سفرهای مسئولانه کمک می کند دید شما نسبت به جهانی جامعه میزبان تغییر کند

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9668

به "مزایا و معایب گردشگری، نحوه صحیح سفر با احترام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب گردشگری، نحوه صحیح سفر با احترام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید