صنایع 11 میلیارد تومان بدهی به شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی دارند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از بدهی 11 میلیارد تومانی صنایع خراسان شمالی به شرکت آب منطقه ای استان اطلاع داد.

صنایع 11 میلیارد تومان بدهی به شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی دارند

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: علاوه بر آن شهرداری های استان نیز رقم شش میلیارد و 200 هزار تومان به این شرکت بدهی دارد.

وی با اشاره به اینکه این بدهی بابت اختصاص آبی است که شرکت آب منطقه ای در اختیار آن ها قرار داده است، اظهارکرد: این بدهی ها مربوط به سه تا چها سال گذشته تا به امروز است.

مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه صنایع با بهانه های مختلف از پرداخت بهای آب مصرفی شانه خالی می نمایند، اضافه نمود: متاسفانه ارزش آب در کشور ما بسیار پایین است و صنایع و شهرداری ها با رقم بسیاری پایینی در حال استفاده از آب هستند اما آن ها از پرداخت همین رقم پایین نیز خودداری می نمایند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر صنایعی همچون آلومینیا، پتروشیمی و فولاد نیز هستند که ارزش آب را می دانند و بهای آن را در سرانجام هر ماه پرداخت می نمایند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آب منطقه ای یک شرکت درآمد هزینه ای است، توضیح داد: این شرکت بابت فعالیت هایی که انجام می دهند حتی یک ریال از دولت دریافت نمی نمایند، بنابراین پرداخت به موقع این مبالغ تاثیرخیلی زیادی در اجرای پروژه ها و یا نگهداری آن ها دارد.

وی تاکید نمود: این شرکت در این استان حدود 10 هزار میلیارد تومان تاسیسات دارد که تمامی آن ها باید نگهداری شوند و هزینه های نگهداری آن ها از محل انجام فعالیت هایی همچون فروش آب تامین می گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام نمود: از سوی دیگر پردخت بهای آب از سوی شهرداری ها و صنایع سبب می گردد تا انجام اقدامات دیگری همچون مسدود کردن چاه های غیرمجاز نیز تسریع یابد.

به گفته وی برای مسدود کردن هر چاه ها غیرمجاز به هزینه کرد رقم دو تا دو و نیم میلیارد تومان احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2428

به "صنایع 11 میلیارد تومان بدهی به شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع 11 میلیارد تومان بدهی به شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید