صنایع تبدیلی انگور به توسعه کشاورزی شهرستان تیران و کرون منجر می گردد

به گزارش مجله هاستفا، مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تولید محصول انگور ، یکی از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان تیران وکرون است.

صنایع تبدیلی انگور به توسعه کشاورزی شهرستان تیران و کرون منجر می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، محمدحسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: بخش عمده انگور تیران و کرون در بازار های محلی عرضه می گردد که سود چندانی نصیب کشاورزان نمی کند.

وی اعلام کرد: محصول انگور ظرفیت فراوری بالایی دارد و امکان تهیه مواد خوراکی دیگری مثل شیره، کشمش، سرکه و سایر محصولات جنبی از این میوه وجود دارد که اگر سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فراوری محصول انجام گردد درآمدزایی و اشتغال بخش زیادی در این شهرستان به همراه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه داد: فراوری، بسته بندی و برندسازی محصول انگور در تیران و کرون به علت فعالیت سنتی مغفول مانده درحالی که این سه مزیت نقش اساسی در سودآوری و کاهش ضرر و زیان کشاورزان دارد.

وی بابیان اینکه بیش از 12 هزار تن انگور در باغ های تیران و کرون سال جاری برداشت شد، توضیح داد: از هر هکتار باغ انگور این شهرستان به شکل میانگین 11 تن انگور متناسب با شرایط آبی مساعد برداشت می گردد.

احمدی یادآور شد: تیران و کرون فراوریکننده 20 درصد محصول انگور استان اصفهان است که بخشی در بازار های محلی عرضه و بخش کمی هم برای فراوری شیره، سرکه و کشمش مورداستفاده قرار می گیرد.

وی خاک، هوا و ارقام خاص درخت انگور را از عوامل مؤثر در کیفیت و جذابیت این میوه شهرستان در مقایسه با دیگر منطقه ها استان اصفهان دانست و گفت: خشک سالی و کاهش بارندگی در مقدار فراوری این محصول اثر گذاشته است.

وی بابیان اینکه باید موضوع صنایع تبدیلی و فعالیت حرفه ای در فراوری انگور این شهرستان انجام گردد، توضیح داد: بخش زیادی از باغ های انگور این خطه به صورت اراضی شخصی کوچک و خانوادگی اداره می گردد و اگر به صورت تجمیعی و بهره گیری از روش های نوین صورت گیرد آنگاه صنایع تبدیلی آن نیز در برنامه پیش بینی خواهد شد.

تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که انگور، بادام، گردو، هلو، انار و زردآلو از مهم ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9063

به "صنایع تبدیلی انگور به توسعه کشاورزی شهرستان تیران و کرون منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع تبدیلی انگور به توسعه کشاورزی شهرستان تیران و کرون منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید