صدور مجوز پُر کردن چاه های غیر مجاز اطراف تالاب پریشان

به گزارش مجله هاستفا، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: مجوز پُر کردن 150 چاه غیر مجاز در محدوده تالاب پریشان کازرون صادر شد.

صدور مجوز پُر کردن چاه های غیر مجاز اطراف تالاب پریشان

به گزارش از ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در حاشیه نشست آنالیز راه حل های احیای تالاب پریشان کازرون گفت: 350 چاه غیرمجاز در محدوده تالاب پریشان کازرون وجود دارد که به تازگی مجوز و احکام قضایی برای پرُ کردن 150 حلقه از این چاه ها صادر شده و منتظر اجرای آن هستیم.

حمید ظهرابی اضافه نمود:کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی پیرامون تالاب پریشان و همچنین انتقال آب از سد نرگسی به این تالاب از جمله راه حل هایی است که برای احیای این مکان پیش بینی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای کاستن از میزان مصرف آب در اراضی کشاورزی اطراف تالاب، کوشش ها مبتنی بر این است که با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، برنامه ای مشترک و منسجم برای کشاورزی پایدار با رویکرد کاهش مصرف آب و معیشت جایگزین برای بهره برداران این منطقه عملیاتی گردد.

او گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برای تحقق این موضوع چهار میلیارد ریال اختصاص داده و امیدواریم دفتر عمران سازمان ملل متحد و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز مبالغی را تخصیص دهند تا اقدامی جدی در زمینه بهبود کشاورزی پایدار با رویکرد کاهش مصرف آب در منطقه یاد شده ایجاد کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس انتقال آب از سد نرگسی را به عنوان راه حل دیگری برای احیای تالاب پریشان گفت و گفت: نخستین گام اجرای این طرح مطالعه و ارزیابی شرایط و کیفیت انتقال آب سد نرگسی برای تزریق به تالاب است که از نظر علمی باید مورد تایید کارشناسان قرار گیرد ..

ظهرابی، اعتبار اولیه برای انجام مطالعات لازم به منظور انتقال آب سد نرگسی به تالاب پریشان را پنج میلیارد ریال اعلام و اعلام کرد: در صورتیکه انتقال آب سد مناسب برای تزریق به تالاب نباشد، از این آب برای آبیاری اراضی کشاورزی اطراف تالاب استفاده خواهد شد و همین موضوع موجب صرفه جویی در منابع آبی می گردد که پیرامون تالاب وجود دارد و در نتیجه به احیای این مکان یاری می نماید.

تالاب پریشان یا فامور کازرون هفتمین تالاب بین المللی کشور است با وسعت حدود 43 کیلومترمربع در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2127

به "صدور مجوز پُر کردن چاه های غیر مجاز اطراف تالاب پریشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز پُر کردن چاه های غیر مجاز اطراف تالاب پریشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید