جدیدترین نسل عایق های حرارتی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد

به گزارش مجله هاستفا، بلنکت های هواژل جدیدترین نسل عایق های حرارتی است که توسط یک شرکت ایرانی فراوری و با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد.

جدیدترین نسل عایق های حرارتی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان به عنوان یکی از فراورینماینده های عایق هواژل در کشور پیروز به ارائه نانومحصولی شده که می تواند برای حل بخشی از مسائل صنعت نفت و گاز استفاده گردد. این شرکت با استفاده از فناوری نانو عایق حرارتی ویژه ای فراوری نموده که می تواند در عین سبک بودن و ضخامت کم، عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.

حسن برگزین مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به فراوری نوع جدیدی از عایق های نانویی در کشور ادامه داد: با استفاده از بلنکت های هواژل با کمترین ضخامت عایق می توان خطوط سرد و گرم را عایق کاری کرد که مزایای بسیاری دارند. به جای استفاده از 20 سانتی متر عایق های قدیمی می توان 5 سانتی متر از این عایق ها استفاده کرد، به همین دلیل در فضا و زمان نصب صرفه جویی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این عایق ها کاملاً به صورت آب گریز فراوری می شوند، بیان نمود: به عبارتی دیگر رطوبت و آب به هیچ عنوان تاثیری بر روی کارآیی آن ندارند؛ این درحالی است که عایق پشم شیشه و یا پشم سنگ این ویژگی را ندارند و در اثر برخورد رطوبت باعث خوردگی سطح زیر عایق می شوند. به گفته برگزین، این عایق ها دارای استحکام بسیار بالایی هستند، به طوری که با عبور از روی این عایق هیچگونه فشردگی در آن ایجاد نمی گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، به دلیل ساختار نانومتری، این عایق ها از طول عمر بالایی نیز برخوردارند. این عایق ها کاملاً ضد حریق هستند و تا دمای 1200 تا 1300 درجه سیلسیوس را تا مدت زمان چندین دقیقه تحمل می نمایند به طوری که به سطح زیر عایق نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

به گفته وی، این محصول تنها عایقی است که از دمای منفی 200 درجه سلسیوس تا مثبت 650 درجه سلسیوس را به صورت پیوسته قابلیت استفاده دارند. به دلایل ویژگی که در این عایق وجود دارد از این محصول می توان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برج تقطیر، راکتور، خطوط انتقال، ساختمان سازی، کوره ها، لباس های ضد حریق، صنایع نظامی و هواپیما و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

این فعال فناور بیان نمود: این شرکت در حال فراوری لباس ضد حریقی است که تنها با 3 میلیمتر ضخامت تحمل 2500 درجه سلسیوس را دارد که این لباس در صنایع نظامی کشور تست خود را با پیروزیت سپری نموده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: دو سفارش دهنده از کشور های چین و روسیه به دنبال خرید دانش فنی این محصول هستند.

وی به قیمت تمام شده اشاره نمود و گفت: قیمت تمام شده محصول این شرکت حدوداً یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2934

به "جدیدترین نسل عایق های حرارتی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین نسل عایق های حرارتی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید