شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در فرایند مرمت بنا های تاریخی دارد؟

به گزارش مجله هاستفا، سید هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی، اعلام کرد: هر ساله بخشی از هزینه مرمت آثار فرهنگی و تاریخی کشور از درآمد حاصل از بازدید گردشگران نوروزی از موزه ها و محوطه های تاریخی کشور تأمین می شد، اما سال جاری با توجه به شرایط موجود، درآمدی در ایام نوروز نداشتیم.

شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در فرایند مرمت بنا های تاریخی دارد؟

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در مورد چگونگی جبران خسارت های ناشی از سیل ابتدای سال 1398 به میراث فرهنگی گفت:متأسفانه علی رغم طی شدن همه مراحل هنوز در مورد دریافت بودجه جبران خسارت سیل ابتدای سال 1398 به بنا های تاریخی چند استان کشور به جایی نرسیده ایم البته موضوع آسیب های وارد شده به نقش رستم که این روز ها در صدر اخبار بعضی از رسانه ها قرار گرفته است، ارتباطی به سیل نداشت و در طول صد ها سال در این اثر تاریخی به وجود آمده است. هم اکنون در مورد مرمت نقش رستم و پیشگیری از تخریب بیشتر آن کار هایی انجام می گردد.

احمدی روئینی گفت:موضوع خسارت های ناشی از سیل ابتدای سال گذشته به بعضی از پل های استان لرستان، بخشی از بافت تاریخی بعضی از شهر ها و بعضی از محوطه های تاریخی کشورمان ارتباط دارد. در اصل ستاد بحران با همکاری وزارت میراث فرهنگی و وزارت کشور میزان خسارت ناشی از سیل به میراث فرهنگی را تخمین زدند و مراحل پیگیری دریافت بودجه لازم صورت گرفته است، اما در مرحله پرداخت به ماجرای شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3332

به "شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در فرایند مرمت بنا های تاریخی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در فرایند مرمت بنا های تاریخی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید