شیائومی 11T و 11T پرو سه سال آپدیت اندروید و چهارسال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند

به گزارش مجله هاستفا، شیائومی در راستای بهبود عملکرد خود در زمینه آپدیت نرم افزاری تصمیم گرفت پرچم داران مورد انتظار خود یعنی 11T و 11T پرو را به مدت سه سال به سیستم عامل اندروید و به مدت چهار سال از لحاظ امنیتی آپدیت کند.

شیائومی 11T و 11T پرو سه سال آپدیت اندروید و چهارسال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند

در بین شرکت های تولیدنماینده گوشی هوشمند، اپل با 5 الی 6 سال، بیشترین مقدار پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی را دارد. بعد از آن نوبت به سامسونگ می رسد که از بعضی گوشی های میان رده خود هم به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری و به مدت چهار سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می نماید. در این بین وان پلاس هم تصمیم گرفته بود فقط پرچم دارانش را به مدت سه سال به روزرسانی نرم افزاری کند اما فرایندی که شیائومی در این زمینه داشت اصلا تعیین نبود.

شیائومی در حالی در زمینه آپدیت اندروید رویه تعیینی ندارد که در حال حاضر آن را به اسم عظیم ترین شرکت تولیدنماینده گوشی هوشمند در دنیا می شناسیم. بنابراین اصلا جالب نبود که شرکت چینی هیچ سیاست تعیینی در این رابطه نداشته باشد. طی یکی دو سال گذشته، بسیاری از شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندروید تصمیم گرفتند از لحاظ نرم افزاری و امنیتی سر و سامانی به گوشی های خود بدهند و به نظر می رسد حالا که شیائومی به صدر جدول برترین تولیدنماینده گوشی رسیده است، می خواهد شرایط خود را در این بخش بهبود بخشد.

شرکت چینی می خواهد سال جاری از گوشی های پرچم دار سری 11T خود رونمایی کند. اینکه دیگر شاهد پسوند می نیستیم اشتباه تایپی نیست چرا که شیائومی تصمیم گرفت دیگر گوشی های خود را با پسوند می راهی بازار نکند. بنابراین دو پرچم دار مورد انتظار شرکت 11T و 11T پرو خواهند بود که گفته می گردد از لحاظ نرم افزاری تا سه سال آپدیت نو اندروید و از لحاظ امنیتی هم به مدت چهار سال پشتیبانی می شوند.

اینطور که به نظر می رسد، رونمایی از گوشی های مورد انتظار شیائومی باید در تاریخ 15 سپتامبر رخ دهد و این یعنی 6 روز تا زمان رونمایی از این محصولات فرصت به جای مانده است. طی این روزها خبرهای زیادی را پیرامون این گوشی ها شنیدیم اما خبر آپدیت نرم افزاری و امنیتی آن ها آن هم به ترتیب به مدت سه و چهار سال بسیار عالی بود و خوشبختانه رسمی هم هست.

اینکه شیائومی تصمیم گرفت گوشی های نو خود را تا این مقدار از لحاظ نرم افزاری و امنیتی پشتیبانی کند بسیار قدم مثبتی است و قطعا فقط شامل این دو پرچم دار نمی گردد. البته انتظار داریم شرکت چینی گوشی های قدیمی خود را هم مشمول سیاست نو بکند اما در بدترین حالت، این سیاست فقط مختص گوشی های پرچم دار نو شرکت خواهد بود. شیائومی به صراحت گفته بود که در حال حاضر هیچ یک از گوشی های دیگر مشمول این قانون نمی شوند اما در حال حاضر می تواند نشانه خوبی باشد به این معنا که در آینده شاید اتفاقات بهتری رخ دهد. از طرفی به این موضوع هم اشاره شد که شرکت می خواهد گوشی های بیشتری را تا این مقدار به سیستم عامل نو اندروید به روزرسانی کند. اما متاسفانه هنوز نمی دانیم چه گوشی هایی!

به گفته آلبرت شان، مدیر محصولات و فناوری شیائومی، با وجود بهبود چشمگیر گوشی های امروزی از لحاظ سخت افزاری، طول عمر این محصولات افزایش پیدا کرد و این یعنی کاربران کمتر در پی این هستند که گوشی های خود را برای خرید مدل نو بفروشند. بنابراین مدت زمان نگه داری گوشی ها افزایش پیدا کرد و خب اینجاست که شرکت ها باید خدماتی را متناسب با ا ین فرایند عرضه نمایند. این تغییر فقط می تواند افزایش مدت زمان به روزرسانی امنیتی و نرم افزاری باشد که خب خوشبختانه شیائومی هم میخواهد این کار را انجام دهد. بسیار شادمان نماینده خواهد بود اگر همه شرکت های اندرویدی مانند اپل توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند چرا که همین موضوع فروش بالای گوشی های این شرکت ها را هم تضمین می نماید؛ درست مانند اپل که گوشی هایش علی رغم آپدیت نرم افزاری طولانی مدت باز هم همواره از لحاظ فروش عملکرد خارق العاده ای از خود به نمایش می گذارند.

شان اضافه کرد: این که شیائومی بخواهد همه گوشی های خود را مشمول این سیاست نو کند بسیار سخت خواهد بود. اما خب آینده ای که در انتظار شرکت است و بعلاوه برطرف موانع پیش رو برای رسیدگی به احتیاج کاربران بسیار هیجان انگیز است. از یک سو بار دیگر در حال عملی کردن قول خود به کاربران بین المللی هستیم که برترین محصولات را در اختیارشان قرار دهیم. از طرفی می خواهیم طول عمر این گوشی ها را افزایش دهیم که در حال حاضر یک قدم رو به جلو محسوب می گردد و ثبات و پایداری شرکت را تضمین خواهد نمود.

بعید به نظر می رسد شیائومی هم مانند سامسونگ، بعضی از گوشی های میان رده خود را تا این مقدار از لحاظ امنیتی و نرم افزاری آپدیت کند اما فعلا مطمئن هستیم که 11T و 11T پرو قطعا سه آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8525

به "شیائومی 11T و 11T پرو سه سال آپدیت اندروید و چهارسال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 11T و 11T پرو سه سال آپدیت اندروید و چهارسال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید