شناسنامه سیاسی استان ها تدوین می گردد

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - مدیرکل تازه دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تحقق برنامه ها و ماموریت های دولت و مجموعه وزارت کشور در گرو مشابهت کارکردی و عملیاتی میان سیاست گذاری های دولت با اجرای آن در منطقه ها مختلف کشور است؛ توضیح داد ارتباط ستاد و صف باید به نحو موثری برای تحقق ماموریت های کلان کشوری تقویت گردد و در این راستا دفتر امور سیاسی وزارت کشور نهایت کوشش و اهتمام را به عمل خواهد آورد.

شناسنامه سیاسی استان ها تدوین می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی مدیرکل نو دفتر سیاسی وزارت کشور در آیین تکریم مدیرکل سابق این دفتر که با حضور محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار گردید با اشاره به اینکه وزارت کشور بر دو بال موضوعات و ماموریت های سیاسی و امنیتی حرکت می نماید؛ گفت: تمشیت امور سیاسی از وظایف خطیر و اصلی وزارت کشور است و این مسئولیت در وزارت کشور در حوزه ماموریت های معاونت سیاسی و متعاقبا دفتر امور سیاسی وزارت کشور قرار گرفته است.

اسلامی توضیح داد: با توجه به مسئولیت سنگین وزارت کشور در امر سیاست داخلی تلاش مان بر این خواهد بود با استفاده از حوزه کارشناسی و بهره گیری از نظرات نخبگان، ماموریت های محوله سیاسی وزارت کشور را پیش ببریم.

مدیرکل نو دفتر سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: نیازمند بازبینی در وظایف، عملکرد و اهداف دفتر با بهره گیری از نظرات کارشناسی از داخل و خارج از مجموعه هستیم و باید با آسیب شناسی دقیق به راهکار های مورد نظر برسیم.

اسلامی با بیان اینکه باید شناسنامه سیاسی در عرصه مدیریت سیاست داخلی کشور داشته باشیم؛ گفت: به همین دلیل شناسنامه سیاسی هر استان با درنظر داشتن شاخص های مربوطه تدوین می شود تا ارزیابی دقیقی از شرایط سیاسی منطقه ها اعم از استان و شهرستان برای پیشبرد ماموریت ها صورت گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور بعلاوه با اشاره به اینکه سند راهبردی در تمشیت امور سیاسی هر استان می باید تدوین شود؛ گفت: یکی از موضوعات همیشگی در کشور مسائل و مطالبات منطقه ها برای تغییرات در تقسیمات سیاسی استانهاست که این امر نیازمند آموزه های عالمانه و کارشناسانه و همکاری کارشناسی ما با دفتر تخصصی ذیربط است.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت هماهنگی سازمان یافته و هدفدار میان سیاست گذاری های کلان دولت در سطح استانداری ها و فرمانداری های کشور اشاره نمود و گفت: سیاست های عمومی دولت در راستای سیاست گذاری اجرا شده در ستاد و با هماهنگی عمل استانداری ها و فرمانداری ها بایستی به نحو مطلوبی در منطقه ها مختلف کشور عملیاتی شود.

وی در این خصوص گفت: در واقع مشابهت کارکردی دقیق و معنادار میان سیاست گذاری های دولت در مرکز با منطقه ها مختلف کشور شکل گیرد.

اسلامی اظهار داشت: تحقق این امر منوط به حضور استانداران و فرمانداران کآرآمد و شایسته در میدان است تا خروجی سیاست دولت شکل عملی و اجرایی به خود گیرد.

وی افزود: عرصه اجرا و میدان باید تقویت شود و اصولا مدیران پیروز در نگرش های میدانی ارزیابی های بهتر و منسجم تری دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در انتها اظهار داشت: ارتباط ستاد و صف بایستی به نحو موثری برای تحقق ماموریت های کلان کشوری تقویت شود و در این بستر دفتر امور سیاسی وزارت کشور نهایت تلاش و تلاش را به عمل خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8993

به "شناسنامه سیاسی استان ها تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسنامه سیاسی استان ها تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید