سیدصالحی: پرسپولیس فقط با غیرتش به فینال رسید، اولین اشتباه، آخرین اشتباه است

به گزارش مجله هاستفا، بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: در بازی های بزرگ اولین اشتباه، آخرین اشتباه می َشود و اولسان توانست از تجربه اش استفاده کند.

سیدصالحی: پرسپولیس فقط با غیرتش به فینال رسید، اولین اشتباه، آخرین اشتباه است

سید مهدی سیدصالحی درگفت وگو با خبرنگاران، درباره شکست پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای و نائب قهرمانی این تیم اظهار کرد: در ابتدای بازی اولسان بازی را به دست گرفت و کارهای ترکیبی انجام داد و پرس کرد. اگر نقطه قوت اولسان پرس بود، نقطه ضعفش هم پرس از سوی تیم مقابل این تیم بود. درست مثل همان صحنه ای که دفاع چپ اولسان مقابل ویسل کوبه اشتباه کرد، در این بازی هم اشتباه کرد و مهدی عبدی توانست دروازه این تیم را باز کند.

عدم تمرکز بعد از گل باعث شد پرسپولیس پنالتی دهد

او ادامه داد: پرسپولیس تا دقیقه 40 برنامه خاصی نداشت و فقط دفاع می کرد و بازیکنان این تیم چشم به ضد حملات دوخته بودند اما بعد از این که گل را زدند، انگیزه و اعتماد به نفس شان بالا رفت. عدم تمرکز بعد از گل باعث شد پرسپولیس پنالتی دهد. هر تیمی بعد از زدن گل باید حداقل تا 10 دقیقه هوشکمک داشته باشد که خطا ندهد اما تجربه هافبک اولسان باعث شد تا یک پنالتی برای آن ها گرفته شود. پرسپولیس اگر یک بر صفر به رختکن می رفت، خیلی شرایط فرق می کرد اما به هر حال بازی مساوی شد.

پرسپولیس سراسیمه و بی نظم حمله می کرد

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان این که بعد از گلی که پرسپولیسی ها زدند انگیزه شان دو برابر شد، گفت: ترس پنهان پرسپولیسی ها کم شد و اولسان هم به عقب نشست. پرسپولیس یک مقدار سراسیمه و بی نظم حمله می کرد وگرنه توپ در اختیارشان بود و اولسان عقب نشسته بود. می توانستند با تمرکز بیشتر موقعیت های بهتری خلق کنند و از عمق دفاع و به هم ریختگی خط دفاعی این تیم استفاده کنند اما پنالتی دوم عدم تمرکز پرسپولیس در سمت راست را نشان داد.

در بازی های بزرگ اولین اشتباه، آخرین اشتباه می َشود

او اضافه کرد: سید جلال حسینی خیلی بی نقص بازی کرد اما یک سری اتفافات افتاد و آن ها هم از تجربه بالایشان استفاده کردند و برنده بازی شدند. اولسان در نیمه اول تصاحب توپ بیشتری داشت اما در نیمه دوم آن ها عقب نشستند و سعی کردند پرسپولیس را به جلو بکشانند و از ضد حملات استفاده کند. پرسپولیس هم در این بازی موقعیت صد درصد و آن چنانی روی دروازه حریف نداشت و به جز آن موقعیتی که اولسان به تیر دروازه پرسپولیس زد، آن ها هم موقعیت آن چنانی نداشتند. در بازی های بزرگ اولین اشتباه، آخرین اشتباه می شود و اولسان توانست از تجربه اش استفاده کند.

نمی توان این باخت را گردن یک بازیکن انداخت

سید صالحی با بیان این که فوتبال بازی اشتباهات است و اگر اشتباه کنید کار سخت خواهد شد، گفت: مهدی شیری قطعا می دانست که وقتی می پرد نباید دستش را بالا ببرد اما خب در یک لحظه اشتباه کرد و VAR هم برای همه تیم ها است. همه فوتبالیست ها زمانی که بازی می کنند سعی دارند بهترین عملکرد را داشته باشند و سعی می کنند با تمام وجودشان کار کنند. مهدی شیری هم زحمت خودش را کشید و این به هر حال یک اشتباه بود و اگر به این شکل گل نمی خوردند، ممکن بود به شکل دیگری گل دریافت می کردند. نمی توان این باخت را گردن یک بازیکن انداخت اما در هر صورت پرسپولیس اگر تیم کامل تری داشت و غایبانش بودند، خیلی شرایط بهتری را تجربه می کرد اما این رخ داد و دست مان از جام کوتاه شد و نتوانستیم قهرمانی را به دست آوریم.

اگر بازیکنان ما به این مرحله می رسند دلیلش غیرت و مردانگی شان است

او در پاسخ به این سوال که دلیل قهرمان نشدن تیم های ایرانی در فوتبال چیست، عنوان کرد: ما از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به تیم های شرق آسیا و تیم های حوزه خلیج فارس عقب تر هستیم. اگر بازیکنان ما به این مرحله می رسند، دلیلش غیرت و مردانگی شان است. تا زمانی که زیر ساخت هایمان را درست نکنیم و کار اصولی انجام ندهیم پیروز نمی شویم. اگر هم قهرمانی به دست بیاوریم فقط مقطعی خواهد بود و باید زیر ساخت مان را از رده های پایه و باشگاهی درست کنیم. ببینید تیم های ما در ایران چقدر مسائل مالی دارند.

همه چیز باید کنار هم قرار گیرد تا یک تیم قهرمان شود

سید صالحی در انتها گفت: مساله دیگر جایگاه ما در آسیا است. آدم هایی را نداریم که نفوذ داشته باشند و به تیم هایمان کمک کنند. فقط عملکرد بازیکن و تیم را نباید در نظر گرفت و همه باید کنار هم قرار گیرند تا یک تیم قهرمان شود. تا زمانی که خودمان نخواهیم و تا زمانی که فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه ها نخواهند پشت همدیگر باشند و خودمان را تقویت نکنیم، در آسیا قوی ظاهر نمی شویم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6166

به "سیدصالحی: پرسپولیس فقط با غیرتش به فینال رسید، اولین اشتباه، آخرین اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدصالحی: پرسپولیس فقط با غیرتش به فینال رسید، اولین اشتباه، آخرین اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید