سکته قلبی ولیعهد سابق عربستان در زندان

به گزارش مجله هاستفا، مقامات سعودی که از اعلام خبر دستگیری محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان خودداری می کردند، امروز (یکشنبه) از انتقال وی از زندان به بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های ای کشور به دلیل حمله قلبی خبر دادند.

سکته قلبی ولیعهد سابق عربستان در زندان

رسانه های عربستان و منطقه از جمله الخلیج الجدید به نقل از مدیریت زندان های عربستان گزارش دادند که محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور به دلیل حمله قلبی از زندان به یکی از بخش های مراقبت های ویژه پزشکی منتقل شده است.

مدیریت زندان های عربستان با درج توئیتی، اخبار منتشر شده مبنی بر درگذشت این شاهزاده 60 ساله را رد کرد.

این مدیریت اضافه کرد که کادر پزشکی متخصص به صورت شبانه روز بر شرایط جسمانی بن نایف نظارت دارد.

این اولین اعتراف رسمی مقامات سعودی به دستگیری و بازداشت بن نایف ولیعهد سابق عربستان پس از انتشار اخباری مبنی بر بازداشت وی در ماه گذشته (مارس) همراه با احمد بن عبدالعزیز فرزند بنیانگذار پادشاهی عربستان و برادر ملک سلمان شاه کنونی این کشور است.

بر اساس گزارش رسانه های غربی، مقامات عربستان شاهزاده های بازداشت شده را به خیانت به وطن متهم کرده اند.

بن نایف ولیعهد سابق و احمد بن عبدالعزیز برادر شاه عربستان اسفند سال گذشته بنا به دستور محمد بن سلمان ولیعهد کنونی این کشور دستگیر و روانه مکان نامعلومی شده بودند.

دیده بان حقوق بشر دیروز همچنین گزارش داد که مسئولان سعودی شاهزاده فیصل بن عبدالله (فرزند ملک عبدالله شاه قبلی عربستان) را در ماه مارس بازداشت کرده و تا به امروز هیچ اطلاعی از محل بازداشت و شرایط سلامتی وی وجود ندارد.

28 فروردین امسال نیز بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز دختر شاه سابق عربستان در نامه ای که بر روی صفحه شخصی خود در توییتر برای سلمان بن عبدالعزیز عمویش (شاه) و بن سلمان پسر عمویش (ولیعهد کنونی) منتشر کرده بود، از آن ها خواسته در شرایطی که ویروس کرونا به شدت جان خود و دخترش را تهدید می کند، آنان را از زندان الحایر آزاد کنند.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن بن سلمان ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه شاهزادگان، نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تا به امروز شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند که دستگیری بن نایف و احمد بن عبدالعزیز دو شاهزاده عربستانی اقدامی پیشگیرانه از سوی بن سلمان ولیعهد کنونی است، زیرا وی نگران است که آنها از سوی سایر نهادهای موثر بر معین شاه، گزینه های احتمالی برای جانشینی پدرش باشند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3985

به "سکته قلبی ولیعهد سابق عربستان در زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکته قلبی ولیعهد سابق عربستان در زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید