سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی از سلطان عمان برای شرکت در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت به عمل آورد.

سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

بر اساس این گزارش؛ نایف فلاح مبارک الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ملاقات با فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر سلطان نشین عمان در مسقط، دعوتنامه را به وی تحویل داد و از سلطان عمان هیثم بن طارق برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورد.

قبلاً ملک سلمان بن عبدالعزیز پیغام هایی را به پادشاه بحرین و امیر کویت در مورد دعوت از آنها برای حضور در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس فرستاده بود.

در جریان ملاقات نایف فلاح الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در منامه، او دعوت نامه ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را برای حضور در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری که قرار است پنجم ژانویه برگزار گردد، دریافت کرد.

همچنین نایف الحجرف دعوت نامه پادشاه عربستان را تقدیم نواف الاحمد الصباح، امیر کویت کرد.

الحجرف، امیر کویت را در جریان مقدمات کنونی نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس قرار داد و از کوشش های کویت برای حفظ همبستگی شورای همکاری تشکر کرد.

در این ملاقاتها جهت فعالیت شورا و دستاوردهای محقق شده ملت های کشورهای عضو به خصوص در زمینه های اجتماعی، مالی و تجاری آنالیز شد.

در این رابطه خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت: نسبت به نتایج مورد انتظار در نشست سران شورای همکاری خوشبین هستیم. ما انتظار داریم اجلاس سران به تقویت و حمایت از کوشش های مشترک کشورهای عضو و همبستگی شورای همکاری یاری کند. ما به آینده مشترک این شورا به رهبری و درایت رهبران عضو به خصوص در سایه تاکید کویت بر دستیابی به نتایج مثمر ثمر برای حل اختلافات میان کشورهای عضو شورا امیدواریم.

انتظار می رود نشست آینده سران شورای همکاری خلیج فارس شاهد توافق اولیه برای حل اختلافاتی باشد که از ژوئن 2017 ادامه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6018

به "سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید